کد خبر: ۷۱۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

بازیگران مشهوری که طمع، کار دستشان داد+تصاویر

برخی ستارگان مشهور دنیای سینما با طمع دریافت دستمزد بالا، بازی در برخی از نقش‌ها را از دست می‌دهند.
بازیگران مشهوری که طمع، کار دستشان داد+تصاویر
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از وات کالچر، معاملات و بستن قرارداد در هالیوود می‌تواند بی رحمانه باشد. بازیگران و نمایندگان آن‌ها تلاش می‌کنند که کمپانی‌ها را به پرداخت بیشترین دستمزد راضی کند و این در حالی که استودیو‌ها در تلاش هستند تا جایی که ممکن است هزینه‌ها را کاهش دهند.

وقتی نوبت به پرداخت دستمزد و بستن قرارداد با نام‌های بزرگ برای حضور در یک فیلم سینمایی می‌شود، می‌توان انتظار داشت که استودیو‌ها با صرف نظر از اینکه پس از اکران فیلم چقدر سود نصیب آن‌ها می‌شود، دست به جیب شوند و برای اغنای این بازیگران میلیون‌ها دلار خرج کنند. بسیاری از اوقات این سرمایه گذاری‌ها به ثمر می‌نشیند و از طرفی هم باعث می‌شود حقوق اعضای اصلی بازیگران برای ادامه مشارکت بالاتر برود.


اما گاهی اوقات استودیو‌ها زیربار درخواست‌ها و دستمزد‌های بالای بازیگران نمی‌روند و این ستارگان پروژه را ترک می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که آن‌ها اخراج شده اند و شانس بازی در آن فیلم را از دست داده اند. این معاملات گاهی به دادگاه نیز کشانده می‌شود. در اینجا بازیگرانی را می‌بینید که برای دریافت دستمزد بیشتر حریص شدند و نتوانستند در برخی فیلم‌ها بازی کنند.

بروس ویلیس

مجموعه فیلم‌های «بی مصرف ها» به دلیل اینکه مجموعه‌ای از بازیگران مشهور اکشن را به خدمت گرفته بود و صحنه‌های اکشن گسترده‌ای داشت محبوبیت زیادی پیدا کرد، اما رقم پیشنهادی بروس ویلیس برای بازی در سومین قسمت از این مجموعه سینمایی مانع حضور وی در آن شد. داستان از این قرار است که استودیو حاضر بود فقط برای چهار روز کار ۳ میلیون دلار به ویلیس بپردازد. با این وجود ویلیس به دریافت دستمزد ۴ میلیون دلاری مُصر بود و نهایتا باعث شد او به کلی این نقش را از دست بدهد.
بروس ویلیس مجموعه فیلم‌های «بی مصرف ها» به دلیل اینکه مجموعه‌ای از بازیگران مشهور اکشن را به خدمت گرفته بود و صحنه‌های اکشن گسترده‌ای داشت محبوبیت زیادی پیدا کرد، اما رقم پیشنهادی بروس ویلیس برای بازی در سومین قسمت از این مجموعه سینمایی مانع حضور وی در آن شد. داستان از این قرار است که استودیو حاضر بود فقط برای چهار روز کار ۳ میلیون دلار به ویلیس بپردازد. با این وجود ویلیس به دریافت دستمزد ۴ میلیون دلاری مُصر بود و نهایتا باعث شد او به کلی این نقش را از دست بدهد.
تام کروز

تصور کردن تام کروز در فیلم سینمایی «سالت» که آنجلینا جولی نقش اصلی آن را بازی کرد، بسیار سخت است. اما در ابتدا تام کروز برای این فیلم که «ادوین سالت» نامگذاری شده بود در نظر گرفته شده بود، اما تقاضای عجیب تام کروز در زمینه دستمزد باعث شد فیلمنامه به طور کامل بازنویسی شود. در آن زمان دستمزد کروز به عنوان یکی از مشهورترین ستاره‌های سینمای جهان ۲۰ میلیون دلار اعلام شده بود. قیمتی که استودیو نمی‌توانست با آن موافقت کند. کروز بعد از خروج از این فیلم به سراغ بازی در فیلم «شوالیه و روز» می‌رود که فروشی مشابه فیلم «سالت» داشت.
تام کروز تصور کردن تام کروز در فیلم سینمایی «سالت» که آنجلینا جولی نقش اصلی آن را بازی کرد، بسیار سخت است. اما در ابتدا تام کروز برای این فیلم که «ادوین سالت» نامگذاری شده بود در نظر گرفته شده بود، اما تقاضای عجیب تام کروز در زمینه دستمزد باعث شد فیلمنامه به طور کامل بازنویسی شود. در آن زمان دستمزد کروز به عنوان یکی از مشهورترین ستاره‌های سینمای جهان ۲۰ میلیون دلار اعلام شده بود. قیمتی که استودیو نمی‌توانست با آن موافقت کند. کروز بعد از خروج از این فیلم به سراغ بازی در فیلم «شوالیه و روز» می‌رود که فروشی مشابه فیلم «سالت» داشت.
مارکوس چونگ

مارکوس چونگ نقش اصلی زیادی را در فیلم اول «ماتریکس» بازی کرد، اما با این وجود مطالبات او برای دریافت دستمزد بیشتر باعث شد که او شانس بازی در دنباله‌های بعدی را از دست بدهد و در نهایت کار او به دادگاه کشید. در دعوای حقوقی در سال ۲۰۰۳، چونگ مدعی بود که در یک قرارداد مکتوب سازندگان فیلم به او قول داده بودند در قسمت‌های بعدی بازی کند. چونگ برای حضور در فیلم‌های بعدی «ماتریکس» یک میلیون دلار درخواست کرده بود، اما هزینه پیشنهادی استودیو فقط ۴۰۰ هزار دلار بود. هیچکدام از طرفین از تصمیم خود دست برنداشتند و در نتیجه چونگ شانس ایفای نقش در فیلم‌های بعدی را از دست داد.
مارکوس چونگ مارکوس چونگ نقش اصلی زیادی را در فیلم اول «ماتریکس» بازی کرد، اما با این وجود مطالبات او برای دریافت دستمزد بیشتر باعث شد که او شانس بازی در دنباله‌های بعدی را از دست بدهد و در نهایت کار او به دادگاه کشید. در دعوای حقوقی در سال ۲۰۰۳، چونگ مدعی بود که در یک قرارداد مکتوب سازندگان فیلم به او قول داده بودند در قسمت‌های بعدی بازی کند. چونگ برای حضور در فیلم‌های بعدی «ماتریکس» یک میلیون دلار درخواست کرده بود، اما هزینه پیشنهادی استودیو فقط ۴۰۰ هزار دلار بود. هیچکدام از طرفین از تصمیم خود دست برنداشتند و در نتیجه چونگ شانس ایفای نقش در فیلم‌های بعدی را از دست داد.
شان کانری

شان کانری بعد از بازی در فیلم سینمایی «تو فقط دوبار زندگی می‌کنی» که برای آن ۷۵۰ میلیون دلار دریافت کرد اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به بازی در این شخصیت ندارد و پول بیشتری می‌خواهد. استودیو نیز میدانست برای راضی کردن او برای فیلم بعدی قطعا باید دستمزد او را افزایش دهد. کانری گفته بود هر پیشنهادی کمتر از یک میلیون دلار به علاوه درصدی از سود فیلم را رد خواهد کرد. استودیو در ابتدا پیشنهاد او را قبول نمی‌کند و نقش جیمزباند را به جرج لازنبی می‌دهد، اما بازی او با استقبال روبرو نشد و شان کانری در فیلم‌های بعدی دوباره نقش باند را بازی کرد.
شان کانری شان کانری بعد از بازی در فیلم سینمایی «تو فقط دوبار زندگی می‌کنی» که برای آن ۷۵۰ میلیون دلار دریافت کرد اعلام کرد که دیگر علاقه‌ای به بازی در این شخصیت ندارد و پول بیشتری می‌خواهد. استودیو نیز میدانست برای راضی کردن او برای فیلم بعدی قطعا باید دستمزد او را افزایش دهد. کانری گفته بود هر پیشنهادی کمتر از یک میلیون دلار به علاوه درصدی از سود فیلم را رد خواهد کرد. استودیو در ابتدا پیشنهاد او را قبول نمی‌کند و نقش جیمزباند را به جرج لازنبی می‌دهد، اما بازی او با استقبال روبرو نشد و شان کانری در فیلم‌های بعدی دوباره نقش باند را بازی کرد.
ترنس هاوارد

البته این یک مورد را نمی‌توان به طمع بازیگر مرتبط دانست و بیشتر به عدم پایبندی استودیو به قرارداد مربوط است. هاوارد برای بازی در فیلم «مرد آهنی» ۳.۵ میلیون دلار دستمزد گرفت و به او وعده داده شد که در فیلم‌های بعدی دستمزد او به ۵ میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد. اما تهیه کنندگان فیلم به او گفتن نقش او در فیلم‌های بعدی کمتر خواهد شد و بر خلاف وعده اولشان، مبلغ کمتری را به وی پیشنهاد کردند. در هر حال هاوارد نسبت به این کاهش دستمزد ناراضی بود و او این فیلم سینمایی را ترک کرد.
ترنس هاوارد البته این یک مورد را نمی‌توان به طمع بازیگر مرتبط دانست و بیشتر به عدم پایبندی استودیو به قرارداد مربوط است. هاوارد برای بازی در فیلم «مرد آهنی» ۳.۵ میلیون دلار دستمزد گرفت و به او وعده داده شد که در فیلم‌های بعدی دستمزد او به ۵ میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد. اما تهیه کنندگان فیلم به او گفتن نقش او در فیلم‌های بعدی کمتر خواهد شد و بر خلاف وعده اولشان، مبلغ کمتری را به وی پیشنهاد کردند. در هر حال هاوارد نسبت به این کاهش دستمزد ناراضی بود و او این فیلم سینمایی را ترک کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین