کد خبر: ۷۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

رونمایی چین از یک موشک‌ضد تانک جدید برای رقابت با نسخه آمریکایی

بنا به اعلام رسانه‌های چینی ارتش این کشور یک موشک ضد تانک جدید برای رقابت با نسخه آمریکایی این موشک رونمایی کرد.
رونمایی چین از یک موشک‌ضد تانک جدید برای رقابت با نسخه آمریکایی
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روسیا الیوم، «مسنجر ویچت» چینی عکسی از یک موشک ضد تانک را به عنوان یک نسخه چینی از «Javelin HJ-۱۲» ساخت آمریکا منتشر کرد.

در حالی این تصاویر از موشک چینی پخش شد که ارتش چین در منطقه تبت درحال انجام رزمایش نظامی است و فرماندهی منطقه نظامی اعلام کرد ارتش چین این نوع موشک‌های ضد تانک را خودش ساخته است.

مجله آمریکایی Popular Science در این خصوص نوشت: این موشک ۱.۲۵ متر طول، ۱۳.۵ سانتی متر قطر دارد و ۴ کیلومتر در روز و ۲ کیلومتر در شب بُرد دارد.

این مجله در خصوص قابلیت‌های این موشک نیز اضافه کرد: این موشک توانایی لازم برای نفوذ به زره پوش و هر تانک جنگی مدرن را داراست و همچنین می‌تواند در برابر کشتی‌های کوچک و بالگردها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که چین موشک‌های ضد تانک خود را به کشور‌های دیگر صادر کرده است. الجزایر اولین کشوری بود که این موشک‌ها را خریداری کرد.

پیش از این مقامات پنتاگون و نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا پس از اعلام گزارش ساخت ۱۱۰ زرادخانه های موشکی جدید توسط دولت پکن در بیانیه‌ای نگرانی خود از افزایش توان نظامی و هسته‌ای چین را ابراز کردند.

مقامات آمریکایی گفتند: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد چین در نزدیکی هامی در بخش شرقی منطقه شین جیانگ در حال ساخت یک میدان جدید از زرادخانه های موشکی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین