کد خبر: ۷۱۹۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تبلیغات

اهمیت سیستم‌های تهویه مطبوع در تابستان ۱۴۰۰

گروه کارخانجات ساران علاوه بر ارائه با کیفیت ترین دستگاه ها و تجهیزات خنک کننده، گرمایشی و سرمایشی، این امکان را برای افراد به وجود آورده است تا با مشاوره ی رایگان بتوانند بهترین دستگاه و تجهیزات را بر اساس شرایط، خواسته ها و انتظارات خود پیدا کنند.
اهمیت سیستم‌های تهویه مطبوع در تابستان ۱۴۰۰
آفتاب‌‌نیوز :

«هشدار هواشناسی درباره گرمای بی سابقه ایران»، «افزایش پذیرش بیمارستان‌ها به دلیل گرمازدگی»، «خشکسالی و گرمای عجیب در تابستان ۱۴۰۰»، «افزایش غیر عادی دما در اکثر مناطق کشور».

پی بردن به اهمیت سیستم‌های تهویه مطبوع در گرمای بی سابقه تابستان ۱۴۰۰؛ این‌ها تیتر‌هایی است که هر روزه در روزنامه‌ها شاهد آن‌ها هستیم، و یک سرچ ساده درباره کلمه‌ی تابستان کافی است تا تعداد بی شماری از تیتر‌های مختلف روزنامه‌های اینترنتی و آنلاین را درباره اخبار ناگوار گرمای هوا مشاهده کنیم. نکته‌ای که شاید بیش‌تر باعث نگرانی ما شود این است که این افزایش دما تنها مربوط به کشور ما نیست، و در واقع سر تا سر دنیا این روز‌ها با مشکل گرما روبرو هستند.

اما چه چیز باعث شده تا سیاره‌ی ما تا این حد «داغ کند»؟!

متخصصان زمین شناسی، هواشناسی و زیست شناسی بر این باورند که گرمایش بی سابقه‌ی کره آبی رنگ ما نشات گرفته از چندین دلیل مختلف است:

تغییرات اقلیمی: در چند سال اخیر، میانگین دمای زمین بطور چشمگیری افزایش داشته است و هر ساله میانگین دمای زمین چندین درجه بالا می‌رود.

افزایش گاز‌های گلخانه‌ای: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نظیر گاز‌های تولید شده سوخت‌های فسیلی به افزایش دما کمک کرده و به همین دلیل است که رکورد گرمای هوا هر ساله شکسته می‌شود.

آلودگی هوا: آلودگی هوا خود نشات گرفته از افزایش مصرف سوخت‌های فسیلی است. بطور کلی زمانی که پرتو‌های نور خورشید به زمین برخورد می‌کنند، بخش زیادی از آن‌ها به بیرون از زمین بازتاب می‌شوند، اما این افزایش آلودگی باعث می‌شود تا پرتو‌های گرم تابیده شده در جو زمین باقی مانده و دمای زمین را افزایش دهند.

چطور این گرمای خشن را تحمل کنیم؟

اولین و اساسی‌ترین راهکاری که توسط متخصصان ارائه می‌شود و تاکید بسیار زیادی به آن دارند، این است که مصرف سوخت‌های فسیلی را با استفاده از انرژی‌های جایگزین کاهش بدهیم، تا یکی از عوامل گرمایش سیاره زیبای ما بطور ریشه‌ای برطرف شود و «زمین بتواند نفس بکشد!».

از سوی دیگر، این روز‌ها گرمای هوا باعث شده تا بسیاری از افراد برای فرار از گرما به سمت سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایشی روی بیاورند.

گروه کارخانجات ساران از جمله شناخته شده‌ترین کارخانه‌های ایرانی با کیفیت است که در تولید محصولات سرمایشی، گرمایشی و تهویه هوا در ایران و خاورمیانه بسیار شناخته شده است و توانسته با ارائه کیفیت بالا و قیمت پایین در محصولات خود به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

در این مقاله، ساران قصد دارد دلایل مهم استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع در گرمای وحشتناک تابستان ۱۴۰۰ را برای شما عزیزان بازگو کند؛ بنابراین اگر شما نیز قصد خرید و استفاده از این سیستم‌ها را دارید، پیشنهاد میکنیم به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

۱- نجات جان افراد!

درحالی که تقریبا تمام مردم شهر‌های شمالی ایران نظیر تهران از دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه‌ای هوا ناراضی هستند، دمای هوا در شهر‌های جنوبی کشور از ۴۵ درجه گذشته و به بالای ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد!

این امر باعث می‌شود که خطر آسیب و حتی مرگ و میر در اثر گرمازدگی برای افراد مسن و یا کودکان به شدت افزایش پیدا کند، و افراد با توجه به وضع وخیم کرونا در کشور گرفتار درمانگاه‌ها و مراکز درمانی شوند.

هوای گرم و فیلتر نشده می‌تواند مشکلات تنفسی، حساسیت‌های مختلف، استرس، مشکلات سینوسی و حرکتی در افراد به وجود بیاورد. افرادی که چنین مشکلاتی داشته باشند می‌دانند که هوای خنک و فیلتر شده می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی برطرف نماید.

همچنین گرمای بیش از حد می‌تواند در شرایط حاد منجر به سکته مغزی یا قلبی شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که آمار مرگ و میر نسبت به یک دهه قبل ۱.۷۵ افزایش یافته است. خنک نگه داشتن هوا با استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع و خنک کننده‌ی با کیفیت درحال حاضر بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از گرمازدگی می‌باشد، و همچنین هوای خنک و تصفیه شده برای افرادی که دچار مشکلات خاص هستند یک امر ضروری در حفظ سلامتی شان است.

۲- محیط قابل زیست

تهویه هوا به افراد کمک کرده است تا در محیط‌هایی که هوا نه گرم، بلکه داغ است زندگی کنند! قسمت‌هایی نظیر جنوب کشور که دمای هوا گاه به ۶۰ درجه می‌رسد، ناگهان با ورود افراد و زندگی در آنجا متحول شد و این امکان به وجود آمد که از گرما و خورشید آن منطقه استفاده کرد.

۳- کاهش رطوبت

رطوبت هوا، که به میزان آب در هوا گفته می‌شود می‌تواند در دمای بالا باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار و عدم راحتی افراد شود. رطوبت بالا باعث تعریق می‌شود، و از آنجایی که هوای اطراف ما از رطوبت اشباع شده است، عرق بدن ما تبخیر نخواهد شد.

تبخیر یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها و مکانیزم‌های بدن برای حفظ تعادل گرمایی است، و زمانی که عرق بدن ما تبخیر نشود، ما می‌مانیم با لباس‌های خیس و چسبنده‌ای که باعث بدخلقی و بی حالی ما می‌شوند.

سیستم‌های تهویه مطبوع با خارج کردن ذرات آب از هوا و بیرون راندن آنها، هوایی خشک، خنک و تصفیه شده را در محیط داخلی محل مورد نظر شما به جریان می­اندازند.

مینی چیلر‌ها از جمله بهترین سیستم‌هایی هستند که دمای هوا در مراکز اداری و کاری، و همچنین مناطق مسکونی را پایین آورده و با ایجاد یک محیط مناسب و راحت به افراد کمک می‌کنند تا با آسودگی تمام، گرمای تابستان را فراموش کنند.

ساران از جمله کارخانه‌هایی است که به ساخت مینی چیلر‌های پرقدرت، با کیفیت و مقرون به صرفه در بازار‌های داخلی و خارجی شهرت دارد. شما نیز می‌توانید جهت خرید مینی چیلر همین حالا از طریق وب سایت ما اقدام نمایید.

اهمیت سیستم‌های تهویه مطبوع در تابستان ۱۴۰۰

۴- کیفیت بهتر هوا

دستگاه‌های تهویه هوا می‌توانند به فیلتر کردن و به گردش درآوردن هوا کمک کرده و گرد و غبار و آلودگی‌ها را از محیط شما دفع کنند. همانطور که اشاره شد، گرمای هوا می‌تواند شرایط را برای افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند وخیم‌تر کند، و این مزیت دستگاه‌های تهویه می‌تواند بیش‌تر از همه به نفع این افراد باشد؛ چرا که با به حداقل رساندن میزان آلاینده‌ها و محرک‌های هوایی، عواملی که می‌توانند باعث بروز یک حمله تنفسی به شما شوند تا حد زیادی از بین خواهند رفت.

سیستم‌های خنک کننده‌ی پیشرفته زمانی که هوا را پاکسازی می‌کنند، آلودگی‌های هوا را به خود جذب می‌کنند. بنا بر این نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این مزیت تنها زمانی کارساز خواهد بود که شما سیستم خود را سرویس کرده و به آن رسیدگی کنید. در غیر این صورت، سیستم‌های تهویه هوا ممکن است پس از گذشت مدتی باعث افزایش آلودگی‌های محیط داخل نیز بشوند.

۵- کاهش نفوذ حشرات و جانوران موذی

همه‌ی ما می‌دانیم که فصل گرما و تابستان فصلی است که حشرات مختلف مثل پشه، مگس و سوسک بیش از همیشه در محیط زندگی ما دیده می‌شوند. استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع، با استفاده از فیلتر‌های هوایی می‌تواند ورود این حشرات را به محیط داخل خانه کاهش بدهند.

درست است که حشرات، موجودات آزاردهنده‌ای هستند، اما از آن بدتر این است که آن‌ها می‌توانند برای افرادی که دارای آلرژی و حساسیت هستند یک عامل تحدید کننده به حساب بیایند.

یکی دیگر از مزیت‌های اصلی خرید سیستم‌های خنک کننده مثل خرید فن کویل کانالی یا چیلر این است که جلوی نفوذ این موجودات تا حد زیادی گرفته می‌شود.

۶- بالا بردن عملکرد کارکنان و کارمندان

با واقعیت‌ها باید روبرو شد، هوا گرم است و شرایط کار کردن برای افراد در محیط‌های مختلف به شدت دچار کاهش کیفیت شده است. اما نمی‌توان صرفا به دلیل افزایش دمای هوا مراکز اداری و کاری را تعطیل کرد.

از سوی دیگر، با باز نگه داشتن این مراکز، عملکرد کارکنان و کارمندان کسب و کار‌ها افت می‌کند. به همین دلیل است که کسب و کار‌هایی که به فکر آرامش و آسایش کارمندان خود هستند، با فرارسیدن فصل گرما اقدام به فراهم کردن شرایط مطلوب برای افراد می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد، در صورتی که افراد در شرایط مناسب و مطلوبی قرار داشته باشند و شرایطی مثل گرمای بیش از حد هوا باعث اضطراب، استرس و ناراحتی آن‌ها نشود، عملکرد مغز و ذهن آن‌ها تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

با ساران، تابستان، بهار شماست

گروه کارخانجات ساران علاوه بر ارائه با کیفیت‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات خنک کننده، گرمایشی و سرمایشی، این امکان را برای افراد به وجود آورده است تا با مشاوره‌ی رایگان بتوانند بهترین دستگاه و تجهیزات را بر اساس شرایط، خواسته‌ها و انتظارات خود پیدا کنند.

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و یا خرید دستگاه‌های خنک کننده‌ی خود، همین حالا با مشاوران ما در تماس باشید.

در نهایت، ضمن داشتن بهترین آرزو‌ها برای شما، امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
کیهان کو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
0
0
عرض ادب و احترام میشه بفرمایید برای یک اپارتمان 4 طبقه چه سیستم تهویه مطبوعی لازم است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین