کد خبر: ۷۱۹۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۸

ماجرای چسب زخم در بستنی چه بود؟

مدیر کل استاندارد تهران گفت: با بررسی نمونه شاکی در محل آزمایشگاه، مشخص شد چسب زخم در کالای تولیدی وجود نداشته، بلکه نوار کاغذی با ابعاد ۴*۱ سانتی‌متر، در نمونه در تماس با چوب بستنی بوده است.
ماجرای چسب زخم در بستنی چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر کل استاندارد استان تهران توضیحاتی درباره ماجرای وجود چسب زخم در بستنی دومینو ارائه کرد و گفت: در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد یا جسم خارجی در یک کالا، نمونه باید فوراً برای رسیدگی به اداره استاندارد تحویل داده شود و در صورت مشاهده کالای بدون علامت استاندارد در یک فروشگاه نیز شهروندان باید با شماره ۱۵۱۷ تماس بگیرند.

اواخر تیرماه، یک شهروند از خرید بستنی با برند دومینو شکایت داشت، چرا که در داخل آن چیزی شبیه چسب زخم پیدا کرده بود. انتشار این گزارش باعث شد اداره کل استاندارد استان تهران، نمونه را آزمایش و همچنین از خط تولید این کارخانه به صورت سرزده بازدید کند.

در این رابطه، محمودرضا طاهری، مدیر کل استاندارد تهران گفت: درپی انتشار گزارش خبری مبنی بر وجود جسم خارجی در یک بستنی دومینو، تیم کارشناسی به صورت سرزده از خطوط تولید بستنی دومینو بازدید و امکان وجود جسم خارجی در مرحله تولید و پس از آن را دقیقاً بررسی کرد. همچنین نمونه مذکور که پس از ۵ روز از انتشار خبر (۲۱تیرماه)، با پیگیری‌های مکرر توسط اداره‌کل دریافت شد، علی‌رغم اینکه بستنی در شرایطی که باز و آب‌شده بود، در محل آزمایشگاه اداره‌کل استاندارد استان تهران (۲۶ تیرماه) بررسی شد.

بر این اساس به گفته وی با توجه به خطوط تولید تمام اتوماتیک و تحت کنترل شرکت دومینو، احتمال وجود جسم خارجی در مراحل تولید، تقریباً غیرممکن است. همچنین با بررسی نمونه شاکی در محل آزمایشگاه، مشخص شد چسب زخم در کالای تولیدی وجود نداشته، بلکه نوار کاغذی با ابعاد ۴*۱ سانتی‌متر، در نمونه در تماس با چوب بستنی بوده است که، چون نمونه دیر تحویل داده شده و به علت دفرم شدن بستنی، نمی‌توان به طور قطعی گفت جسم خارجی پس از تولید وارد محصول شده یا در حین تولید.

وی با تاکید براینکه شهروندان باید پس از مشاهده هرگونه موردی با ارایه شکایت به این اداره کل که مطابق ماده ۱۴ و ۴۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد حامی حقوق مصرف‌کننده است، مراتب را پیگیری کنند، تصریح کرد: البته مصرف کننده به محض مشاهده کالای غیراستاندارد و مشاهده جسم خارجی در یک کالا سریع آن را به اداره کل استاندارد تحویل دهند تا مشخص شود جسم خارجی حین تولید وارد محصول شده یا بعد از آن فردی بسته بندی را باز کرده و جسم را وارد کرده است که قبلا هم شاهد این موارد بودیم. واحد رسیدگی به شکایات که زیرمجموعه واحد حقوقی است نمونه را از شاکی تحویل و فرم شکایت هم در اختیار او قرار می‌دهد.

طاهری درباره سامانه تلفنی ۱۵۱۷ دریافت شکایت نیز گفت: این سامانه مربوط به زمانی است که فردی در فروشگاهی کالای بدون نشان استاندارد می‌بیند که می‌تواند از طریق این تلفن آدرس آن را به استاندارد اعلام کند.

مدیر کل استاندارد تهران ضمن توصیه به واحد دومینو برای اعمال دقت بیشتر در فرایند تولید، تصریح کرد: برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، شهروندان و خبرگزاری‌ها باید هرگونه مشکل در کالا‌های مشمول رعایت استاندارد اجباری را به اداره‌کل استاندارد گزارش دهند و بدون انجام آزمون‌های مربوطه از هرگونه اظهارنظر و اعلام آن خودداری کنند. اداره کل استاندارد هم باید از مشتری و هم از تولیدکننده دارای نشان استاندارد حمایت کند که این مسئله وابسته به آزمایش نمونه است تا قضاوت درست انجام شود.

گفتنی است که اداره کل استاندارد استان تهران در پونک، بلوار سردار جنگل، انتهای خیابان بهار غربی، میدان استاندارد واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین