کد خبر: ۷۱۹۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸

توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره طرح جنجالی مجلس

روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در صحن مجلس فقط بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران» به تصویب رسید.
توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره طرح جنجالی مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این گزارش، آنچه که صبح چهارشنبه در صحن علنی مجلس در خصوص طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» به تصویب رسید، صرفاً تعیین نحوه بررسی طرح در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری ها به عنوان تصویب «طرح فضای مجازی» منعکس شد.

صیح امروز (۶مرداد ماه ۱۴۰۰)نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح«حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی» را در دستورکار قرار دادند و با رأی موافق نمایندگان مقرر شد براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون مشترک و ویژه ای که در مجلس تشکیل خواهد شد، ارسال شود.

در شرح این مصوبه قابل ذکر است، آنچه که به تصویب رسیده، صرفاً تعیین «نحوه بررسی طرح» در مجلس است که به اشتباه در برخی از خبرگزاری ها به عنوان «تصویب طرح فضای مجازی» منعکس شد.

بر این اساس، طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) ‌با حضور صاحب نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.

روند بررسی طرح بدین نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع ‌خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین