کد خبر: ۷۱۹۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۴

طنین کمانچه کلهر و باغلامای ارزنجان در تالار وحدت

کیهان کلهر و اردال ارزنجان، سازهای کهن ایران و ترکیه را در تالار وحدت به صدا درآوردند تا طنین همراهی در شهر بپیچد.
طنین کمانچه کلهر و باغلامای ارزنجان در تالار وحدت
آفتاب‌‌نیوز :

کیهان کلهر و اردال ارزنجان، باز هم در تالار وحدت با یکدیگر نواختند و صدای سازشان را امیدی برای آینده ساختند.

این اجرا که شب چهارشنبه از کانال اختصاصی کلهر در شبکه آپارات به صورت آنلاین پخش شد، یک و ساعت نیم به طول انجامید و در این برنامه کمانچه کلهر و باغلامای ارزنجان با یکدیگر همراهی کردند، اجرایی که هیچ طنینی به جز نوای موسیقی نداشت و هیچ کلمه ای در آن گفته نشد.

باد عنوان آلبوم مشترک از کیهان کلهر و اردال ارزنجان است که در نوامبر سال ۲۰۰۴ در استانبول ضبط شد و در سال ۲۰۰۶ توسط ئی‌سی‌ام رکوردز پخش شد و دوازده آهنگ دارد که بداهه‌نوازی بر اساس مقام‌های موسیقی ایران و ترکیه است. این آلبوم در سال ۱۳۸۵ در ایران با نام تا بیکران دوردست، منتشر شد.

کلهر پیشتر اول خرداد سال گذشته نخستین کنسرت آن‌لاین خود را در موزه آبگینه برگزار کرد و در آن اجرا به تنهایی و با سه تار خود برای دوست‌دارانش نواخت. پس از آن نیز در نیمه مرداد سال گذشته وی به همراه کوارتت مینیاتور کنسرت شهر خاموش خود را برگزار کرد، این کنسرت که پیشتر در بسیاری از شهرهای ایران و جهان اجرا شده بود، به شکل مجازی نیز کاخ چهلستون و خانه اتحادیه اجرا شد.

با آغاز همه‌گیری کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ بسیاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری کنسرت به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس به حالت تعطیل درآمد و آسیب اقتصادی سنگینی را متوجه فعالان فرهنگ و هنر کرد. در این مدت نیز به منظور تلطیف فضای عمومی و بهره‌مندی مردم از موسیقی زنده و نیز بهانه‌ای برای فعالیت گروه‌های موسیقی بارها کنسرت‌های آن‌لاین در ایران و جهان برگزار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین