کد خبر: ۷۱۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴

گستردگی موج پنجم کرونا؛ پروتکل‌ها را رعایت نکنید تخت کم می‌آید

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج‌های قبلی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.
گستردگی موج پنجم کرونا؛ پروتکل‌ها را رعایت نکنید تخت کم می‌آید
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت پنج‌شنبه شب در حاشیه بازدید از مراکز درمانی شهرستان ساری اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به گستردگی موج پنجم کرونا در مقایسه با موج‌های قبلی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همیشه متناسب با پیک کرونا افزایش پیدا می‌کند و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شمار بستری‌شدگان سرپایی در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است، افزود: تقریبا ۸۰ درصد مراجعه‌کننده‌ها با یک درمان موقت و سرپایی راهی خانه‌های‌شان می‌شوند.

جان‌بابایی با بیان اینکه کمبود وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه یکی از کارهایی که انجام دادیم بستری موقت‌ها را افزایش دادیم‌.

وی گفت: مردم نگران تخت بیمارستانی نباشند، چرا که دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس نیازشان تخت‌ها را بلافاصله اضافه می‌کنند، مهم این است مردم کمک و همراهی کنند تا رفت و آمدها و تجمعات خانوادگی و عروسی‌ها متوقف شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هر چه تعداد تخت‌ها زیاد شود اما مردم توجهی به رعایت پروتکل‌ها نداشته باشند مطمئن باشید همه جا تخت کم می‌آید.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بدحال با وجود افزایش مراجعه‌کنندگان بیماری کرونا به همان اندازه اضافه نشد و میزان مرگ و میر اگرچه همین‌قدر که است قابل جبران نیست ولی به تناسب افزایش تخت‌ها و بستری‌ها بالا نیست.

وی دلیل آن را مراجعه زودهنگام مردم به مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: بیمارانی که زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند زودتر از خدمات درمانی بهره‌مند می‌شود و این امر می‌تواند وضعیت بیماری را متوقف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین