کد خبر: ۷۲۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در ارومیه

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی از مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در ارومیه خبر داد.
مصرف روزانه ۱۰۰ واحد خون در ارومیه
آفتاب‌‌نیوز :

بهزاد عمادی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در آذربایجان غربی ۶۲ هزار واحد اهدای خون صورت گرفته است گفت: با توجه به نیاز خون در پایتخت طی سال گذشته ۶ هزار واحد خون از استان به تهران منتقل شده است.

عمادی افزود: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۴۶۸ واحد خون آماده استفاده در استان وجود دارد که به اندازه مصرف ۹ روز ذخیره استان است.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۶۲ هزار واحد خونی در استان توسط مردم اهدا شده که مردان بیشترین سهم را داشته‌اند.

وی متوسط اهدای خون زنان در کشور را ۵ درصد عنوان کرد و گفت: در استان ما متوسط اهدای خون زنان ۳ونیم درصد است.

عمادی افزود: بانوان به دلیل عمل های زیبایی و امکان انتقال عفونت از طریق خون از شانس کمتری نسبت به آقایان در اهدای خون بر خوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی ماه های سال شاهد کمبود خون و فراورده های خونی در کشور به دلیل عدم اهدای خون هستیم، یاد آور شد: خوشبختانه در سال جاری در آذربایجان غربی هیچ کمبودی در خون و فرآورده‌های خونی وجود نداشته است.

عمادی افزود: بیماران قلبی، سرطانی و خاص و مصدومان سوانح رانندگی و بیشترین مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی در استان را تشکیل می‌دهند گفت:نیاز روزانه در ارومیه صد واحد خونی است که تنها یکی از بیمارستان های ارومیه روزانه نیازمند ۸۰ واحد خون است.

وی با اشاره به قطعی های اخیر برق در ارومیه گفت:خوشبختانه سازمان انتقال خون مجهز به ژنراتور تامین برق اضطراری است و خسارتی از بابت قطعی برق متوجه این سازمان نشده است.

عمادی بیشترین نیاز استان را در گروه های خونی A+ وO+ عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بیشترین تعداد اهدای خون در استان نیز از همین گروه های خونی است.

عمادی در خاتمه به برنامه های سالروز تاسیس سازمان انتقال خون اشاره کرد و گفت: از مهمترین برنامه‌های این روز می توان به تجلیل از اهدا کنندگان خون مستمر در استان اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین