کد خبر: ۷۲۰۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

نماینده مجلس: قوه مقننه به دنبال فیلتر فضای مجازی نیست

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ،نظرآباد،طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی واکنش ها در خصوص طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: مجلس به دنبال فیلترفضای مجازی درکشور نیست.
نماینده مجلس: قوه مقننه به دنبال فیلتر فضای مجازی نیست
آفتاب‌‌نیوز :

علی حدادی به مطرح شدن طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی اشاره کرد وافزود: دراین طرح مجلس به دنبال فیلترکردن اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ نیست.

وی خاطرنشان کرد: بحث اصلی این طرح در واقع صیانت از حقوق کاربران خواهد بود که باید درکمیسیون مشترک بررسی شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد پخته شدن طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی را با بررسی کارشناسان داد،عنوان کرد: متاسفانه عده ای القا کردند که مجلس به دنبال فیلترکردن فضای مجازی است.

حدادی بیان داشت: مجلس به دنبال ایجاد فضای کسب و کارو حق و حقوق برای تولید محتوای با اصالت است تا به نفع کاربران درفضای مجازی باشد.

وی تصریح کرد: طرح صیانت از کاربران باید درکمیسیون تخصصی مشترک بررسی شود نه در صحن علنی مجلس زیرا به برگزاری چندین جلسه نیاز دارد.

وی به مطالبه رهبر معظم انقلاب درموضوع فضای مجازی پرداخت و یادآورشد: لازم است فضای مجازی از این به هم ریختگی و بی در و پیکر بودن خارج شده و دارای چارچوب و ضابطه باشد.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای خارجی از جمله آمریکا برای فضای مجازی قانون دارند اما در ایران قانونی وجود ندارد.

وی گفت: رای گیری نمایندگان نیز به دلیل بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون تخصصی مشترک صورت گرفت چون مجلس زمانی برای اختصاص دادن به این مسائله ندارد.

حدادی اولویت مجلس را معیشت، مسکن و تولید دانست وتاکید کرد: باید از وارونه بیان کردن مسائل درجامعه خود داری کرد چراکه کاهش مشکلات جامعه نیاز به همدلی و مدیریت جهادی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
حتما شماها فقط بفکر ما مردم هستید مثل سنوات گذشته‌
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین