کد خبر: ۷۲۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

تلفن همراه وزیر اقتصاد فرانسه در پرونده "پگاسوس" مورد بازرسی قرار گرفت

تلفن همراه وزیر اقتصاد فرانسه در حال بازرسی در پرونده بدافزار پگاسوس است تا مشخص شود آیا این دستگاه هدف این بدافزار جاسوسی قرار گرفته است یا خیر.
تلفن همراه وزیر اقتصاد فرانسه در پرونده
آفتاب‌‌نیوز :

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه امروز (جمعه) به رادیو اینتر فرانسه گفت: ما در مرحله بازرسی قرار داریم و این شامل تلفن همراه من هم می‌شود.

وی از ذکر جزئیات درباره این بازرسی و تحقیقات امتناع کرد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط ۱۷ سازمان رسانه‌ای، بدافزار جاسوسی پگاسوس تولید کمپانی اسرائیلی NSO برای هک و تلاش برای هک تلفن‌های هوشمند متعلق به خبرنگاران، مسئولان دولت و فعالان حقوق بشری در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

روزنامه گاردین اخیرا نتایج تحقیقات انجام شده توسط ۱۷ سازمان رسانه‌ای را منتشر کرد مبنی بر اینکه برنامه "پگاسوس" که به طور گسترده در سراسر جهان پخش شده است "برای اهداف بد و جاسوسی" استفاده شده است. این تحقیق ادعا کرد که دولت‌های حداقل ۱۰ کشور از جمله مراکش و الجزایر در میان مشتریان شرکت اسرائیلی NSO" هستند.

گروه NSO کمپانی سایبری مستقر در اسرائیل که سیستم پگاسوس را طراحی کرده و آن را به دولت‌های خارجی فروخته، اتهامات دخالت در جاسوسی‌های مطرح شده در همین اواخر را که در بسیاری از کشورها مطرح شده، رد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین