کد خبر: ۷۲۰۰۳۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
علم الهدی تندترین انتقاد‌ها را نسبت به دولت روحانی مطرح کرده بود

علم‌الهدی: مطالبه از دولت رئیسی باید با ادبیات خاص باشد؛ آب به آسیاب دشمن نریزید

علم‌الهدی افزود: مطالبات باید تکلیف‌مدارانه باشد و وظیفه‌محورانه باشد و به عنوان تکلیف خدایی وارد شوند و این مطالبات نباید سهم‌خواهانه و انتقام‌جویانه باشد. مطالبات باید به نحوی باشد که آب در آسیاب دشمن نریزند؛ آن هم دشمنی که با آشوب سیاسی می‌خواهد پایه‌های نظام را سست کند.
علم‌الهدی: مطالبه از دولت رئیسی باید با ادبیات خاص باشد؛ آب به آسیاب دشمن نریزید
آفتاب‌‌نیوز :

علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: موضوع بحث ما در ارتباط با تقوای عملی در ارتباطات است و در هفته‌های گذشته در مورد ارتباط با والدین تقوای عملی را مورد بحث قرار دادیم اما امروز چون مقارن با عیدالله اکبر، عید سعید غدیرخم و شب میلاد امام هفتم است بحث امروزمان درباره غدیرشناسی است.

سیداحمد علم‌الهدی افزود: مسئله معرفت‌شناسی غدیر برای ما یک مسئله ضروری و به ویژه در ارتباط با اندیشه سیاسی رشدیافته امروز است. تا به امروز ما در مورد غدیر بحث می‌شد فقط تحلیل یک مسئله تاریخی بود که در تاریخ صدر اسلام اتفاق افتاده بود اما واقعیت غدیر این است که غدیر، تاریخ نیست و دارای دو ماهیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ماهیت فیزیکی غدیر که در ذی‌حجه سال دهم هجرت رخ داد شایسته گزینی برحسب شایستگی ساختاری است. معمولا در شایسته‌گزینی‌ها افراد با یکدیگر ارزیابی می‌شوند اما شایسته گزینی ساختار این است که افراد با یکدیگر ارزیابی نمی‌شوند و بخاطر یک صنعت و ساخت مخصوص و آفرینش ویژه، فرد مخصوص گزینش می‌شود.

وی در ادامه با تبریک میلاد مسعود پدر بزرگوار امام رضا(ع) اظهار داشت: هفته آینده مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار می‌شود و دولت جدید کار خودش را آغاز خواهد کرد؛ در اینجا مسئله‌ای که برای ما قابل تامل و توجه است این است که فضای فعلی کشور و وضعیت مطالبات مردم در این دولت جدید قابل تامل است

علم‌الهدی بیان کرد: رئیس جمهور در یک فضای خاصی که در کشور وجود دارد و نوع مطالباتی که مختلف و پراکنده است وارد عرصه می‌شود و باید ببینیم ادبیات صحیح مطالبه در این موقعیت از دولت جدید چیست؟ مطالبه حق مردم است و مردم باید از مسئولان نظام مطالبه‌گر باشند و مطالبه حق مردم است.

وی خاطرنشان کرد: دولتی که در این شرایط و فضا می‌خواهد کار را به دست بگیرد با چه ادبیاتی باید مطالبات به حق را از آن مطرح کرد؟ فضای کشور را آگاه هستید. از یک طرف استکبار جهانی و امپراتور رسانه‌ای استکبار بر دمیدن بر منع مردم از شرکت در انتخابات فعالیت کرد اما مردم نومیدش کردند. این استکبار با این وضعیت آرام نمی‌گیرد و با این سوء اعمال و سوءنفوذ و تلقین‌های شیطانی که دارد مردم و افراد را وادار به خشونت می‌کند تا آشوب سیاسی برپا شود و نمونه‌اش را در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، اینها می‌خواهند مطالبات به حق مردم را به سود نیات فاسد خود مصادره کنند و می‌گویند شما که در انتخابات شرکت کردید ببینید چه مشکلی حل شد؟ جریانات رقیبی که با این رئیس جمهور رقابت داشتند درصدد ایرادتراشی و اشکال‌گیری هستند و می‌خواهند این ایرادات را بزرگ کنند و بگویند این دولت هم کاری از دستش برنمی‌آید.

علم‌الهدی اضافه کرد: کسانی نیز سودای منصب دارند و در انتخابات و ستادها شرکت کردند تا نصیبی داشته باشند و سهمی بگیرند؛ همه آنها که نمی‌توانند منصب بگیرند و آنهایی که منصب نمی‌گیرند شروع به تخریب می‌کنند. مردم انقلابی که با توجه به شاخص‌های رهبری و شناخت این معیارها و شاخص‌ها و عملکرد گذشته آقای رئیسی به ایشان رای دادند در انتظار تحقق شعارهای رئیس جمهور هستند.

وی گفت: مردم صبور و نجیب ما که زیر بار مشکلات خرد شدند و کمرشان خمیده شده و مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی را تحمل کرده‌اند انتظار دارند تحولی صورت بگیرد و این مشکلات کاهش پیدا کند و کمر خمیده را از زیر بار مشکلات دربیاورند. اینها مطالباتی است که هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: طبیعی است که در این محاصره مطالبات، فشارها سنگین است و تخریب و زبان نقد نیز گشوده است و افراد فاسد نیز آرام نمی‌گیرند و ما باید در مقام مطالبه‌گری از این دولت ادبیاتی داشته باشیم. باید مطالبه کرد اما با این وضعیتی که در فضای کشور وجود دارد و در این فضا آقای رئیس جمهور وارد پاستور می‌شود مطالبه از دولت و رئیس جمهور باید ادبیات خاص خود را داشته باشد تا به نتیجه برسد.

علم‌الهدی افزود: مطالبات باید تکلیف‌مدارانه باشد و وظیفه‌محورانه باشد و به عنوان تکلیف خدایی وارد شوند و این مطالبات نباید سهم‌خواهانه و انتقام‌جویانه باشد. مطالبات باید به نحوی باشد که آب در آسیاب دشمن نریزند؛ آن هم دشمنی که با آشوب سیاسی می‌خواهد پایه‌های نظام را سست کند.

وی خاطرنشان کرد: این دولت باید شعار جهاد روی کار آمده است؛ دولت سازندگی شعار توسعه اقتصادی آمد و توسعه اقتصادی با الگوی غربی به ذهن متبادر شد و جریان سرمایه‌دار سراغ این شعار رفت. دولت اصلاحات با شعار توسعه سیاسی آمد و متناسب با این شعار، متاسفانه دگراندیشان با این عنوان که اصلاحات در اصل نظام است با این کیفیت به سراغ شعار توسعه سیاسی آمدند و درگیری‌های سیاسی ناروایی شکل دادند. دولت خدمت با شعار خدمت آمد و مردم استقبال کردند اما یکباره قدرت‌مداری بر انگیزه خدمت دولت مسلط شد و مسئولان و دولتمردان در جریان قدرت‌مداری خودشان مردم را فراموش کردند؛ دولت تدبیر و امید با شعار تعامل جهانی به عرصه میدان آمد و هشت سال این خط را ادامه دادند و فقط ضرر و زیان و معیشت ناگوار نصیب مردم شد و شعار دولت جدید، جهاد است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مطالبه از دولت جهادگر باید عین مطالبه از گروه‌ جهادی باشد؛ اگر یک گروه جهادی در یک روستا بروند و بگویند ما آمده‌ایم بدون اجر و مزد و جهادی کار کنیم مردم روستا با این جهادگران چگونه برخورد می‌کنند؟ مردم روستا استقبال و کمک می‌کنند و مطالبه هم در کنار کمک مطرح می‌شود. این دولت، دولت جهادی است و مطالبات باید آمیخته به کمک به جهادگر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
127
مطالباتی که شما از دولت روحانی داشتی ما هم از دولت سیزدهم داریم .
پاسخ ها
مشهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
والبته بیشتر مطالبه خواهیم داشت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
3
47
منظور تیتر اینه که باید مراعات رییسی رو کرد!
متن رو میخونی یه چیز دیگست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
59
2
اگر یک گروه جهادی در یک روستا بروند و بگویند ما آمده‌ایم بدون اجر و مزد و جهادی کار کنیم مردم روستا با این جهادگران چگونه برخورد می‌کنند؟ مردم روستا استقبال و کمک می‌کنند و مطالبه هم در کنار کمک مطرح می‌شود. این دولت، دولت جهادی است و مطالبات باید آمیخته به کمک به جهادگر باشد.
ناشناس
|
India
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
25
حضرت عالیجناب پرزیدنت جناب آقای حاج ابراهیم رئیسی ریاست محترم رئیس جمهور جمهموری اسلامی ایران .. دامات افاضاتو و ..
چی میخواستم عرض کنم!؟ .. یادم رفت..
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
دکتر رو فراموش کردی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
1
76
فقط دولت روحانی بود که ادبیات خاص نیاز نداشت!
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
22
تاریخ تکرار می شود... دوره اول ریاست جمهوری احمدی نژاد را یادتون است؟
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
2
12
آفتاب همه نظرات را نشر نمی دهید . از شما دیگه این انتظار نبود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
17
مگر این رئیس جمهور با قبلی ها تفاوت داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
15
درچند وقت آینده مطالبات باادبیات خاص از دولت رئیسی انجام خواهد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
17
1
کار مثبت دولت اصلاح طلب حسن روحانی در زمینه معیشت، پاسپورت، دلار و آبروی مردم ایران رو نام ببرید...
البته اگر تایید بشه در قسمت نظرات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
مگر گذاشتید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین