کد خبر: ۷۲۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت دو سامانه بارشی در کشور/ کوهنوردان احتیاط کنند

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت دو سامانه بارشی در کشور و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها هشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به فعالیت دو سامانه بارشی در کشور/ کوهنوردان احتیاط کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد رنگ آورده است: از بعد ازظهر امروز (۸ مرداد) در شرق آذربایجان شرقی، شمال زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات استانهای گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و فردا (۹ مرداد) در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز و تهران رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ ‌پیش‌بینی می‌شود.

تداوم فعالیت این سامانه بارشی یکشنبه (۱۰ مرداد) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و مازندران و دوشنبه (۱۱ مرداد) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان، شمال زنجان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و مازندران مورد انتظار است.

در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست. از این رو احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین در ادامه این هشدار از فعالیت سامانه مونسونی همراه با رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب خبر داده و آورده است: امروز (۸ مرداد) رگبار باران و رعدوبرق، وزش بادشدید موقتی، خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال شرق و غرب و ارتفاعات هرمزگان و جنوب شرق فارس و طی فردا (۹ مرداد) علاوه‌بر مناطق ذکر شده در ارتفاعات و جنوب کرمان رخ خواهد داد.

روز یکشنبه (۱۰ مرداد) تداوم فعالیت این سامانه جوی در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان و روز دوشنبه (۱۱ مرداد) برای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ارتفاعات و جنوب کرمان و شرق و جنوب شرق فارس مورد انتظار است.

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است: در چنین شرایطی احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. بنابراین احتیاط در توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین