کد خبر: ۷۲۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

سیگنال‌ انگلیسی برای قیمت دلار

دلار در هفته گذشته با رشد ۴٫۴ درصدی توانست خودش را به کانال ۲۵ هزار تومانی برساند. قیمت دلار در پایان معاملات هفته گذشته به نرخ ۲۵ هزار و ۵۹۹ تومان رسید و دومین بازار پربازده در اولین هفته مرداد ماه شد. البته این نرخ صرافی ملی بوده است.
سیگنال‌ انگلیسی برای قیمت دلار
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین قیمت دلار چقدر بوده است؟ دلار در هفته گذشته با رشد ۴٫۴ درصدی توانست خودش را به کانال ۲۵ هزار تومانی برساند. قیمت دلار در پایان معاملات هفته گذشته به نرخ ۲۵ هزار و ۵۹۹ تومان رسید و دومین بازار پربازده در اولین هفته مرداد ماه شد. البته این نرخ صرافی ملی بوده است. در بازار ارز نیز گزارش‌ها حاکی از رشد این نرخ تا حوالی کانال ۲۶ هزار تومان بوده است. با این حال آخرین پیام‌ها برای بازار ارز حاکی از روند رشد نااطمینانی‌ها در بازار است.

شاید مهمترین خبر سیاسی احتمالا متاثرکننده بازار ارز به اتفاق در دریای عمان مربوط شود.

روز گذشته یک گروه نظامی انگلیسی در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته شده است. وزارت دفاع انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد کشی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان، تحت مالکیت اسرائیل بوده است.(باشگاه خبرنگاران جوان)

علاوه بر این، شورای همکاری خلیج فارس مجددا از آمریکا درخواست کرده که مسائل منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران در مذاکرات وین گنجانده شود.

اما سیگنال‌های نااطمینانی برای بازار ارز ادامه دارد.

در پایان هفته اخیر یک منبع امنیتی عراق نیز اعلام کرده که دو کاروان نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا روز گذشته در جاده بین‌المللی جنوب ناصریه در استان ذی قار عراق با دو بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفته شدند.(یورونیوز)

از سوی دیگر وال استریت ژورنال مدعی شده طبق گفته مقام‌های آمریکایی واشنگتن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه توانمندی موشکی ایران وضع کند.

وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به برخی اتفاقات اخیر ایران واکنش نشان داده و سخنگوی آن مدعی شده آمریکا خواستار دسترسی آزادانه ایرانی‌ها به اینترنت است.(یورونیوز)

در همین حال خبری دیگر مجددا نااطمینانی‌های بازار ارز را بیشتر کرده است.

در حالی که دولت رئیس جمهور منتخب ایران هنوز آغاز به کار نکرده، شش سناتور جمهوری‌خواه سنا با ارسال نامه‌ای به بایدن، خواستار جلوگیری از ورود ابراهیم رئیسی و دیگر مقام‌های ایرانی به نشست سالانه سازمان ملل شدند.(عصر ایران)

در کنار این نااطمینانی‌ها، تنش‌های میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز از سر گرفته شده است و در کشور افغانستان نیز به دلیل سیل بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بازار ارز ایران با رصد این اتفاقات قرار است در هفته جدید کار خود را شروع کند و احتمالا متاثر از این اتفاقات همچنان روندی مشابه هفته گذشته خواهد داشت. آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد؟ برای پیگیری نرخ ارز، می‌توانید به صفحه قیمت دلار مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین