کد خبر: ۷۲۰۱۰۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
روایت آقاتهرانی از رای آوردن این طرح جنجالی

دفاع توئیتری رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح ضداینترنتی مجلس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که از حامیان طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی می‌باشد در توضیحاتی از اصل ۸۵ای شدن این طرح دفاع کرد.
دفاع توئیتری رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح ضداینترنتی مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«شفافیت امری پسندیده است؛ از قدیم گفته‌اند: ندزد و نترس! پس شفاف‌تر از آنچه فکر کنید صادقانه، با شجاعت تمام، با ابراز مهر و محبتم به مردم خوب این مرز و بوم از جلسه چهارشنبه مجلس خدمتتان گزارشی می‌دهم.

طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی» از مجلس دهم، توسط آقای پژمانفر رییس سابق کمیسیون فرهنگی بارها به صحن مجلس آمد و شد داشته؛ ولی هر دفعه به بهانه‌ای با مشکلی برخورد می‌کند، و کارش به رای نمایندگان نمی‌انجامد.

دوره یازدهم شد و ایشان به کمیسیون اصل ۹۰ رفتند، اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی را اتمام طرح‌های ناتمام قبلی گذاشتیم و پس از جمعیت، دومین اولویت کمیسیون فرهنگی «حمایت از کاربران در فضای مجازی» تشخیص داده شد.

کمیته فضای مجازی توسط آقای یزدیخواه فعال شد، حدود ۲۰۰۰ نفر ساعت دوستان به تکمیل این کار وقت گذاشتند، و در صحن کمیسیون توافق شد که طبق ماده ۱۲۴ آیین نامه برای قوت بیشتر، طرح به مرکز پژوهش‌ها سپرده شود.
قرار یک ماهه بود ولی سختی کار، قرار را به سه ماهه کشانید.

این طرح حدود یک ماهی در کش و قوس نوبت صحن درگیر شد، تا هفته‌های گذشته در نوبت قرار گرفت، که خبرنگاران هر روز به اشتباه خبری از مرگ و حیات طرح می‌دادند. طرح هر روز به نوبت نزدیک و نزدیک‌تر می‌شد، تا چهارشنبه.

صبح چهارشنبه باید طبق دستور طرح حمایت از کاربران به امضاء و درخواست عده زیادی از نمایندگان مطرح می‌شد. البته زمان طرح آقای ساداتی نژاد مقدم بود. مجلس علنی شروع شد.

ساعت ۱۰:۳۰ پس از استراحت به صحن آمدیم، آقای نیکزاد ریاست صحن را داشت، صحن به درخواست کمیسیون فرهنگی نیم ساعت غیر علنی شد، چون بنا بر این بود که نمایندگان قدری بهتر نسبت به هشتاد و پنجی شدن توجیه شوند.

اول بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی تنها ۵ دقیقه صحبت کردم و در مقام پاسخگویی به این موارد بر آمدم: چرا این طرح باید ۸۵ای شود؟ اهمیت ورود متخصصانه به این طرح در کمیسیون مشترک تخصصی، چرائی و وسعت حملات بیگانگان و نوع حمایت از کاربران در جهات گوناگون طرح.

سپس آقای تقی‌پور که خود روزگاری وزیر ارتباطات بوده طی ۵ دقیقه گفتند که این فرصت بهترین زمان ورود است، و اینکه حسن این طرح، حمایت از کاربران است. بعد هم آقای سیاهکلی، که دوره زیادی در خدمت همین فضای سایبری بوده ۵ دقیقه گفتند که…

تمام ایراداتی که این و آن دارند، خود دلیل بر ۸۵ شدن این طرح است، ساماندهی فضای مجازی دیر شده، مجلس نیز باید به آب و نان مردم برسد ولی این کاری تخصصی و فنی است.

۵ دقیقه هم آقای زاکانی در ضرورت ورود به این فضای بی‌صاحب صحبت کردند. هیچ جای دنیا این قدر برنامه فضای مجازی‌اش که اینک حقیقی شده یله، رها و شل نیست، بی‌برنامگی کجایش افتخار است؟!

بعد از نیم ساعت زنگ علنی نواخته شد و ۱۰ دقیقه موافق و ۱۰ دقیقه مخالف، و طبق قرعه دو ۵ دقیقه‌ای هم طرفین. و سپس ۸۵ای شدن طرح رای‌گیری شد. خدا را شکر با تلاش دوستان دومین طرح ۸۵ به درخواست کمیسیون فرهنگی به صحن آمده و رای آورد. در حالی که در مجلس قبل یک طرح هم ۸۵ نداشته است. »

به گزارش ایسنا، این رشته توییت مرتضی آقا تهرانی درحالی منتشر شد که اهداف و محتوای طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و حتی تصویب اصل ۸۵ای شدن آن در صحن مجلس با انتقادات زیادی همراه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
1
6
قرن ۲۱ ه ه هه هه هه دفاع توئیتری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
1
9
جناب آقا تهرانی شک نکن این طرح ضد مردمی محکوم به شکست است.چون مردم از آن بدشان می اید.
پناه عالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
1
3
درسته هیچ جای دنیا فضای مجازی بی صاحب نیست. اما هیچ جای دنیا مردم را به خاطر داشتن عقاید مختلف، پوشش و غیره در فضای مجازی هم محاکمه نمی کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
1
3
چطور است که این ها خودشان از توئیتر فیلتر شده استفاده می کنند ولی استفاده از همین فضای مجاز برای مردم غیر مجاز میشود؟!!یک بام و دو هوا که نمیشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
فعلا برای رساندن پیام به مخاطب به علت زیاد بودن و جهانی بودن این شبکه، چاره ای نیست از آن استفاده کنند. ولی با حمایت از پیام رسان های بومی به جای خارجی ها، این معذوریت برطرف خواهد شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
1
1
شما حق ندارین اینترنت رو محدود کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
از همین جا اعتبار مصوبات مجلس مشخص میشه! طرحی که در مجلس دهم مطرح شده و در مجلس یازدهم ۲۰۰۰ ساعت روش فکر شده و سه ماه هم توی مرکز پژوهشها مانده تا به صحن مجلس بیاد اینه!؟ بقیه طرحهاشون هم همین طوره!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین