کد خبر: ۷۲۰۲۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵
فرد پشت طرح «صیانت» می گوید پهنای باند برای اینستاگرام محدود خواهد شد

اینستاگرام محدود خواهد شد/ اینستاگرام پلاس ایرانی در راه است

سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: فیلترینگی در کار نیست، ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اینستاگرام. وی افزود: به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.
اینستاگرام محدود خواهد شد/ اینستاگرام پلاس ایرانی در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از طراحان طرح مجلس برای اینترنت در برنامه ای گفت که فیلترینگی در کار نیست؛ محدودیت پهنای باند هست.

سید عباس مرادی از طراحان طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در برنامه جهان آرا گفت: بهترین نقطه برای حکمرانی در فضای مجازی، همین جایی است که طرح صیانت قرار است وارد شود، یعنی خدمات پایه کاربردی باید فضای رقابتی ایجاد کنیم، با مزیت رقابتی که برای کاربر قابل لمس باشد.

وی افزود: فعلا هیچ مشابه داخلی اینستاگرام نداریم. هدف طرح صیانت این است که پلتفرمی امن ایجاد شود تا زمینه مهاجرت کاربر ایرانی به نمونه داخلی فراهم شود.مثلا در اینستاگرام پلاس، بانکداری الکترونیکی خواهیم داشت.

مرادی بیان کرد: رویکرد طرح صیانت، بومی‌سازی و داخلی‌سازی نیست، چرا که اگر نمونه‌های خارجی هم قوانین ما را بپذیرند، همان تسهیلات نمونه‌های داخلی را دریافت می‌کنند. فیلترینگی در کار نیست ولی قطعا محدودیت هست مثلا محدودیت پهنای باند برای اينستاگرام.

او در ادامه گفت: تخفیف‌های مالیاتی برای انجام تبلیغات در اینستاگرام ایرانی در نظر گرفته خواهد شد، ولی این تخفیف برای اینستاگرام آمریکایی نخواهد بود. به میزان مهاجرت مردم به نمونه‌های داخلی، برای اپلیکیشن‌های خارجی محدودیت پهنای باند در نظر گرفته می‌شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود افزود: مدعیان بارداری با 2 گیگ اینترنت و مدافعان وایت لیست، از طرح صیانت کنار گذاشته شدند و جزو مخالفان طرح هستند. در این طرح برخلاف سیاه‌نمایی‌ها، دیجیکالا و اسنپ و ... هیچ کدام خدمات پایه کاربردی محسوب نمی‌شوند. داریم چوب رویکرد و نگاه تیم اول نویسنده طرح را می‌خوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
14
همان گونه که مردم با اختیار خودشون از تلگرام به نمونه داخلی سروش مهاجرت کردند الان هم سی چهل میلیون کاربر اینستاگرام با اختیار خودشون به نمونه داخلی مهاجرت میکنند تا شما پهنای باند اینستا را کم کنید!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
8
طراحش علنی داره میگه اینستاگرام محدود میشه، اون وقت یه عده ای نمیخوان قبول کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
6
شما چی فکر می‌کنید درباره مردم مردم هیچ وقت به برنامه های داخلی مهاجرت نمی‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
خیر به این دلیل که اینستا گرام جهانی هست و هر شخصی میتنونه با دوستانش در خارج در ارتباط باشه و یا با افراد مختلف ارتباط برقرا کنه ولی در داخلی خیر این امکان نیست و طرح شکست میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
2
0
باسلام وادای احترام
خواستم حمایت خودم ازطرح صیانت ازفضای مجازی اعلام کنم وازهمه بزرگوارانی که درخصوص این موضوع تلاش میکنند کمال تشکرابکنم.خواهشمندم فضای مسموم شبکه های اجتماعی راکنترل وکاملا فیلترنمایید وبرپایه پلت فرم های داخلی ومطابق باقوانین کشور برنامه ریزی گردد بطوریکه قابل رصد توسط پلیس محترم فتا و مراجع قانونی باشد.درخصوص کسب وکارها هم لازم است برپایه قوانین حقوقی ومالیاتی کشور پایه ریزی گردد که اینقدر کلاهبرداری انجام نشود.ممنون از پیگیری شما
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین