کد خبر: ۷۲۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

اعتراض کمیته ملی المپیک به اظهارات توهین‌آمیز تیرانداز کره جنوبی

کمیته ملی المپیک به دنبال اظهار نظر نادرست و توهین‌آمیز تیرانداز کره جنوبی، طی نامه‌ای رسماً اعتراض خود را به این حرکت غیر حرفه‌ای و خلاف واقع به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد.
اعتراض کمیته ملی المپیک به اظهارات توهین‌آمیز تیرانداز کره جنوبی
آفتاب‌‌نیوز :

در پی اظهارات خلاف واقع تیرانداز کره‌ای که سراسر توهین و افترا به جواد فروغی نماینده شایسته کشورمان و طلایی المپیک 2020 توکیو بود، کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای رسمی خواستار پیگیری و برخورد کمیته بین‌المللی المپیک با این اظهارات نادرست شد.

خبرها حاکی از آن است که دست‌اندرکاران وزارت امور خارجه نیز مراتب ناراحتی و اعتراض خود را نسبت به اظهارات نماینده تیراندازی کره جنوبی به سفارت ایران در سئول کره جنوبی اعلام کرده و خواستار پیگیری آن شدند.

پس از پیگیری‌ها به‌عمل آمده بامداد امروز نشریه جونگ آنگ ایلبو چاپ سئول نوشت: «جین جونگ او» ورزشکار کره‌ای گفته است «من به خاطر ایجاد جنجال با اظهارات نامناسب در حین مصاحبه با یک شرکت رسانه‌ای هنگام بازگشت به کره جنوبی در فرودگاه اینچئون عذرخواهی می‌کنم».

در گزارش این روزنامه به نقل از «جونگ او» آمده است: «من عمیقاً بر این واقعیت تأکید می‌کنم که در بررسی واقعیت‌ها پس از شنیدن تنها آنچه در رسانه‌ها گزارش شده بود، فکر نکردم‌ و اظهارات بحث‌برانگیزی داشتم. باید به بازیکنان دیگر و تلاش آنان توجه می‌کردم».

این تیرانداز اهل کره جنوبی ادامه داد: «من نیز در گذشته از مقاله‌های غلط یا تحریف شده و اظهارنظرهای بدخواهانه رنج برده‌ام، بنابراین عمیقاً از دردی که باید جواد فروغی متحمل شود، آگاه هستم. در آینده بیشتر در گفتار و عمل خود دقت خواهم کرد.

«جونگ او» بیانیه عذرخواهی خود بابت اعتراضات توهین آمیز و خلاف واقع خود را در شبکه‌های اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشته است.

کمیته ملی المپیک منتظر پاسخ نامه اعتراضی خود به کمیته بین‌المللی المپیک است که به محض دریافت منتشر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین