کد خبر: ۷۲۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
روحانی در آخرین افتتاح طرح های ملی در دولت دوازدهم:

در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کار بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور همیشه در حال توسعه و سازندگی است، گفت: در دورانی که از یک طرف با جنگ تحمیلی اقتصادی و از طرف دیگر با هجمه کرونا مواجه بودیم، بسیار مهم بود که به دنیا جواب بدهیم و افتتاح طرح های ملی در روزهای پنج شنبه خاری بود در چشم کسانی که علیه ایران طراحی کرده بودند.
در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کار بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر یکشنبه در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت خانه های نفت و کشور و سازمان های انرژی اتمی و تامین اجتماعی در سراسر کشور، در هشتاد و هشتمین و آخرین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، اظهار داشت: در 8 سال گذشته اقدامات بسیار زیادی در کشور انجام شده و طرح های بزرگ و عظیمی افتتاح شده و وقتی از این موفقیت ها سخن می گوییم، نه تعریف از دولت بلکه تعریف از ملت بزرگ ایران است.

روحانی با بیان اینکه در این دولت در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی کارهای بی نظیری در تاریخ ایران صورت گرفته است، گفت: توسعه پارس جنوبی و عسلویه امروز به خوبی مشهود است و باید بدانیم که این پول نبود که عسلویه را ساخت بلکه عشق به آبادانی ایران و ایمان مردم بزرگ ما بود که عسلویه را ساخت.

رئیس جمهور طرح‌های افتتاح‌شده در منطقه عسلویه را عظیم‌ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران دانست و اظهار داشت: در طول 8 سال گذشته غیر از دوران شیوع کرونا که مانع سفر بود، 6 نوبت از عسلویه بازدید کردم و در هر بار افتتاح فازهای مهمی را در این منطقه شاهد بودیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در طول دولت تدبیر و امید، 10 فاز فعال در پارس جنوبی به 27 فازافزایش یافته است و 17 فاز در طول 8 سال گذشته به افتتاح رسید و امروز می‌توان گفت که تقریباً فازهای پارس جنوبی به اتمام رسیده است و فقط یک فاز بخاطر شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باقی مانده است.

رئیس جمهور گفت: در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، اقدامات بی‌نظیری در طول 8 سال گذشته انجام شده که در تاریخ ایران بی‌سابقه است و کارهای انجام شده در 8 سال را می‌توان با ده‌ها سال قبل مقایسه کرد و البته در این زمینه، کار اصلی را ملت ایران، مهندسین و جوانان انجام دادند.

روحانی گفت: به ملت بزرگ و سرافراز ایران و به کشور، اسلام و انقلاب خود افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به پروژه‌های انجام شده در زمینه انرژی هسته‌ای با بیان اینکه در زمینه انرژی هسته‌ای تعصب خاصی داریم، اظهار داشت: فشارها و اذیت‌های زیادی از سال 82 تا امروز علیه ملت ایران به بهانه مسأله هسته‌ای انجام شده است، بنابراین موضوع هسته‌ای برای ما حائز اهمیت است.

روحانی خاطر نشان کرد: بعد از برجام تبلیغات سویی انجام شد که دولت ایران در قبال دلار و پول، فناوری هسته‌ای را معامله کرده است در حالی که این حرف نادرست و غیردقیقی بود و با افتتاح‌هایی که در زمینه هسته‌ای انجام می‌شد، به نوعی اقدامات انجام شده در این زمینه متبلور می‌گردید و در ماه‌های اخیر هم که انرژی اتمی موظف شد به یکباره غنی‌سازی 20 درصد و 60 درصد انجام داده و مقدار غنی‌سازی را افزایش دهد و ماشین‌ها و تجهیزات جدید را به صورت زنجیره‌ای فعال کند، اقدامات بزرگی که در این زمینه انجام شده بود، بیشتر تبلور پیدا کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در فناوری هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در ماده اولیه آن و کیک زرد کمبود داشتیم و یکی از خواص برجام ورود کیک زرد به ایران بود و ده‌ها تن در هر مقطعی وارد ایران شده و منابع ما را غنی کرد.

روحانی افزود: امروز از لحاظ فناوری در ساخت کسک و فعال‌سازی منابع و معادن خود اقدامات نیز خوبی انجام شده است و هزینه تولید کیک زرد از هزار دلار برای یک کیلو به 80 دلار کاهش یافته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در همه حال فناوری خود را حفظ کرده و حفظ خواهیم کرد، تصریح کرد: البته باید گره تحریم را برطرف کنیم و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم ادامه این روند در دولت بعد به ثمر بنشیند.

روحانی با اشاره به پروژه‌های افتتاح‌شده در بخش تأمین اجتماعی، اظهار داشت: اقدامات انجام شده برای استفاده رایگان کارگران و بازنشستگان از بیمارستان‌های دولتی بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت در کمتر از 2 سال اخیر علیرغم همه مشکلات بدهی 140 هزار میلیارد تومانی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد و امیدواریم از ثمرات آن همه کارگران و ملت ایران بهره‌مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین