کد خبر: ۷۲۰۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱

فدراسیون جهانی والیبال: نیشیدا مقابل ایران ایستادگی کرد تا ژاپن به پیروزی تاریخی برسد

فدراسیون جهانی والیبال نوشت: یوجی نیشیدا در مقابل تیم ملی والیبال ایران ایستادگی کرد تا ژاپن به یک پیروزی تاریخی در المپیک توکیو دست یابد.
فدراسیون جهانی والیبال: نیشیدا مقابل ایران ایستادگی کرد تا ژاپن به پیروزی تاریخی برسد
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار دارد، در بازی پنجم خود از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف ژاپن رفت. این رقابت تمام آسیایی درحالی برگزار شد که هر تیم در صورت پیروزی می‌توانست به دور یک چهارم نهایی المپیک صعود کند.

تیم ملی والیبال ایران در این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به مرحله یک چهارم پایانی باز بماند. این دیدار در پنج ست و با امتیاز های (۲۵ بر ۲۱)، (۲۰ بر ۲۵)، (۲۹ بر ۳۱)، (۲۵ بر ۲۲) و (۱۵ بر ۱۳) به سود ژاپن پایان یافت.

فدراسیون جهانی والیبال پس از پیروزی ژاپن مقابل ایران نوشت: "یوجی نیشیدا ۲۱ ساله با کسب ۳۰ امتیاز بهترین بازیکن دیدار ایران و ژاپن شد. نیشیدا با کسب ۳۰ امتیاز مقابل ایران تیمش را به مرحله یک چهارم نهایی المپیک رساند.

نیشیدا اولین بازیکن المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که موفق شده ۳۰ امتیاز برای تیمش کسب کند. با این نتیجه ژاپن با یک نتیجه باورنکردنی ۳ بر ۲ ایران را شکست داد تا به مرحله یک چهارم پایانی برسد.

یوجی نیشیدا در مقابل تیم ایران ایستادگی کرد و ژاپن را به یک پیروزی تاریخی در المپیک توکیو رساند. او دهمین بازیکن و اولین ژاپنی از زمان معرفی سیستم امتیاز دهی رالی (از سیدنی ۲۰۰۰) است که موفق شده ۳۰ امتیاز یا بیشتر در یک بازی المپیک کسب کند.

لازم به ذکر است که رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در المپیک ۳۹ امتیاز بوده که توسط گئورگی گروز آلمانی مقابل صربستان (۳-۲ به سود آلمان) در المپیک لندن ۲۰۱۲ به دست آمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین