کد خبر: ۷۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸

هشدار کره‌شمالی درباره رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا

پیونگ‌یانگ با اشاره به رزمایش مشترک آتیِ میان کره‌جنوبی و آمریکا، به سئول و واشنگتن درباره پیامدهای آن هشدار داده است.
هشدار کره‌شمالی درباره رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری رویترز، «کیم یو جونگ» خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، با هشدار درباره رزمایش مشترک میان آمریکا و کره‌جنوبی، آن را مانعی برسر راه بازیابی اعتماد میان دو کره دانست.

خواهر رهبر کره‌شمالی که دومین مقام قدرتمند در این کشور محسوب می‌شود با انتشار بیانیه‌ای گفت: «به پیش‌بینی من، رزمایش مشترک میان واشنگتن و سئول در زمانی انجام می‌شود که در بحبوحه یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم. اکنون این رزمایش مانعی برسر راه اعتماد میان دو کره خواهد شد که در حال بازیابی است و بنابراین روابط میان دو کره را دوباره مکدر خواهد کرد.»

خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، همچنین افزود: «دولت و ارتش کره‌شمالی بر اقدامات کره‌جنوبی و تمرین‌های نظامی خصمانه آن نظارت خواهند کرد.»

کیم یو جونگ در بیانیه خود از لفظِ «نقطه چرخش مهم» استفاده کرده است تا اشاره‌ای به اتصال دوباره خطوط تلفنی اضطراری میان پیونگ‌یانگ و سئول پس از یکسال داشته باشد.

این در حالی است که شب گذشته منابع خبری اعلام کردند که ۱۴ قانونگذار آمریکایی لایحه‌ای را امضا کردند که به موجب آن خواستار پایان یافتن مناقشات میان کره‌شمالی و جنوبی و ایجاد دفتری برای ارتباطات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن شدند.

آمریکا و کره‌جنوبی در حال آماده‌سازی برای انجام یک تمرین مشترک نظامی در ماه اوت از طریق شبیه‌سازی رایانه‌ای هستند. دو کشور از سال ۲۰۱۸ برای حمایت از مذاکرات خلع‌سلاح هسته‌ای بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ، چنین تمریناتی را انجام می‌دهند.

در مقابل نیز تمرینات نظامی کره‌شمالی از ۲۴ تا ۲۷ ژوئیه با حضور فرماندهان نظامی و کمیسر‌های سیاسی، اعضای کمیته اجرایی ارتش، حزب کارگران کره و مقامات وزارت دفاع برگزار شد و هدف از آن ایجاد اتحاد نظامی و وفاداری به کشور بیان شده است.

هفته گذشته دفتر ریاست‌جمهوری کره‌شمالی از اتصال دوباره خطوط ارتباطات اضطراری مرزی بین سئول و پیونگ‌یانگ خبر داد که از سال گذشته قطع شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین