کد خبر: ۷۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹
دعایی:

تحریم انتخابات نوعی تندروی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مقام معظم رهبری در موسسه اطلاعات تحریم یا عدم شرکت در انتخابات را نوعی تندروی دانست.

محمود دعایی در بازدید از  پایگاه خبری آفتاب در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص ارزیابی خود از فضای انتخاباتی در آستانه 24 اسفندماه گفت:«البته به صورت مطلوب نمی‌‌توان گفت که فضا ایده‌آل است اما برای طیف‌های معتقد به نظام و ولایت فقیه اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و دیگر گرو‌ه‌ها امکان شرکت در انتخابات وجود دارد. ممکن است برخی گروه‌ها برخی از نیروهای کلیدی خود را در اختیار نداشته باشند اما این طور نیست که در انتخابات بی‌سهم باشند.»

وی افزود:«طبیعی است که انسان دلش می‌خواهد طیفی از شخصیت‌ها که پیش و پس از انقلاب در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند ناکام نمی ماندند. من در اینجا می‌خواهم از آقای الویری نام ببرم. مرتضی الویری از یاران انقلاب و مجاهدین دیرینه نهضت اسلامی هستند. من به یاد دارم که ایشان به همراه همسرشان که هردو همرزم بودند در نجف خدمت امام آمدند و رهنمود خواستند برای ادامه راه نهضت. امام هم به ایشان فرمودند که شما رهنمودها را از آقای مطهری بگیرید و مسائلتان را با ایشان در میان بگذارید.»

مدیر روزنامه و موسسه اطلاعات اضافه کرد:«در جریان پیروزی و پس از انقلاب ایشان فعالیت‌های مختلفی در کمیته های انقلاب اسلامی و در هدایت گمراهان داشتند. در مجلس اول در زمره هیات رییسه بودند و در برخی سمت‌ها از جمله سفیر جمهوری اسلامی فعالیت داشته‌اند. در دوران حساسی شهردار تهران بودند. ایشان الان به یک بن‌بستی برخورده‌اند که آدم متاسف می‌شود که عنصری با این سوابق و آن التزام به نظام چرا نیستند. ای کاش راهی بود که ایشان تایید می‌شدند. اما اطمینان دارم که ایشان و کسانی مانند ایشان هرگز از صحنه انتخابات قهر نخواهند کرد.»

دعایی در پاسخ به این سوال که آیا به گمان شما هر نوع عدم شرکت در انتخابات با توجه به اینکه برخی از گروه‌ها از ممکن نبودن شرکت در انتخابات سخن می‌گویند نوعی قهر است؟ گفت:«به هرحال نوعی تندوری است. عملا قهر است. وقتی یک جریان چنین می‌کند یعنی می‌خواهد از یک جریان یا پدیده دیگر انتقام بگیرد. گاهی کسی خودش در انتخابات شرکت نمی کند و دیگران را نیز مانع می‌شود و می‌کوشد علم مخالفت بلند کند. گاهی کسی خودش شرکت نمی‌کند و حرفی هم نمی‌زند.»

مدیر موسسه اطلاعات در پایان گفت:«علیرغم ناکامی هاو علیرغم توقعاتی که برآورده نشد باید شرایط داخلی و بین‌المللی را در نظر گرفت و تهدیدهایی را که متوجه نظام است را محاسبه کرد. باید دانست که اتفاق و اتحاد ملی لازمه حمایت از انقلاب است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۸۶/۱۲/۱۵
0
0
آيا اگر تحريم اتنخابات موجب تضعيف نظام ميشود نمي توان گفت كه تاييد ننمودن بعضي از افراد موجب تحريم انتخابات و نتيجتا موجب تضييف ميشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین