کد خبر: ۷۲۰۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

۳۰ شرکت در انتظار بورسی شدن

پرونده ۳۰ شرکت برای طرح در جلسه هیئت پذیرش در دست بررسی و تکمیل مدارک و مستندات است، علاوه بر این پرونده ۱۴ شرکت در جریان درج و ۸ شرکت نیز در حال انجام اقدامات لازم برای عرضه اولیه هستند.
۳۰ شرکت در انتظار بورسی شدن
آفتاب‌‌نیوز :

معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس، در پاسخ به این پرسش که ظرفیت پذیرش شرکت‌ها تا پایان سال در بورس تهران چقدر است؟ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ شرکت در بورس تهران پذیرش، ۵ شرکت درج و ۷ شرکت عرضه شده‌اند.

مجید نوروزی افزود: شرکت‌های مختلفی برای عرضه اولیه سهام خود در حال تکمیل مدارک و مستندات مربوطه هستند. این شرکت‌ها در صنایع متعددی از قبیل پتروشیمی، لیزینگ، آرایشی و بهداشتی، فولاد، تولید گوشت مرغ، سرمایه‌گذاری، سیمان، گروه مالی، تولید برق و … فعالیت می‌کنند.

به گزارش بازار سرمایه، وی یکی از فعالیت‌های اصلی بورس اوراق بهادار تهران را پذیرش انواع اوراق بهادار دانست و گفت: سهام شرکت‌ها، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله برخی از این اوراق هستند.

نوروزی افزود: در راستای پذیرش سهام شرکت‌های جدید برنامه‌هایی در دستور کار مدیریت پذیرش و معاونت ناشران و اعضا قرار دارد. ارتباط مناسب و مؤثر با سازمان خصوصی سازی و حضور در جلسات این سازمان برای آماده سازی شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری به منظور پذیرش، درج و عرضه در بورس اوراق بهادار تهران، یکی از این برنامه‌ها است.

معاون امور ناشران و اعضای شرکت بورس ادامه داد: انجام اقدامات لازم در راستای شناسایی آن دسته از شرکت‌های واجد شرایط عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، به منظور پذیرش، درج و عرضه در بورس اوراق بهادار تهران، همچنین تهیه دستورالعمل رتبه بندی مشاوران پذیرش و پیگیری تصویب آن در هیأت مدیره بورس تهران در راستای ارتقای کیفی فرایند پذیرش و شناسایی مشاوران برتر از دیگر برنامه‌های در دستور کار مدیریت پذیرش و معاونت ناشران و اعضای شرکت بورس است.

نوروزی، بهبود فرآیندها در سامانه الکترونیکی پذیرش و همچنین برقراری ارتباط مؤثر با هلدینگ‌ها و مجموعه‌های مختلف خصوصی، دولتی و عمومی برای شناسایی شرکت‌های واجد شرایط پذیرش در بورس تهران را از دیگر برنامه‌های مورد نظر در راستای پذیرش سهام شرکت‌های جدید عنوان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین