کد خبر: ۷۲۰۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

جشن عروسی ۲۵۰ نفر را در آمل کرونایی کرد

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل، گفت، که برپایی مراسم جشن عروسی دریکی ازتالارهای روستایی دراین شهرستان متاسفانه منجر به کرونایی شدن دست کم ۲۵۰ نفر شد.
جشن عروسی ۲۵۰ نفر را در آمل کرونایی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

احمد علی رمضانی افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دراین جشن که حدود ۲۰ روز قبل برگزار شده بود و بیش از ۵۰۰ نفر از سوی صاحب عروسی دعوت و حضور داشتند که پس از رصد میهمان مراسم دریک دوره زمانی یک تا دو هفته‌ای، متأسفانه ۲۵۰ نفراز آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد، با پیگیری‌های که انجام شده هم برای صاحب عروسی و هم مدیرتالارپذیرایی، پرونده تخلف وجرم تنظیم و برای ادامه مراحل قضائی تحویل دادستانی ودادگستری شهرستان شد.

جشن‌های عروسی ودورهمی ها همچنان معضل شهرستان آمل

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه متأسفانه از ماه گذشته تاکنون این شهرستان به علت شیوع گسترده بیماری دلتا کرونا دروضیت بحرانی کرونایی قرار دارد، تصریح کرد، با وجود قرمزبودن شهرستان از سه هفته قبل تاکنون، متأسفانه بسیاری ازخانواده ها دانسته یا ندانسته اصرار به برگزاری مراسم‌های عروسی درتالارها، باغ‌ها ویا خانه‌های خودشان می‌کنند.

رمضانی با هشدار به اینکه موج جدید دلتا کرونا به هیچ کسی رحم نمی‌کند، و متأسفانه آمار بیش از حد ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان آمل اکنون گواه محکمی براین موضوع است، ادامه داد: متأسفانه شهروندان بی توجه تر از گذشته به شیوه نامه‌های بهداشتی شدند و ازمهم وبدتر اینکه در پایان هفته درمناطق کوهستانی شهرستان، دورهمی و تجمع‌های خانوادگی دارند.

پذیرش و بستری دوبرابری بیماران کرونایی درآمل

وی درادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۵ بیمارستان دولتی وخصوصی شهرستان آمل درگیربیماران کرونایی است، تصریح کرد، ظرفیت تخت‌های درمانی شهرستان درحالت عادی برای ۴۷۰ نفر است که اکنون با توجه به شیوع بالای دلتا کرونا بیش از هزارنفر به صورت سرپایی و بستری دربیمارستان های شهرستان خدمامت درمانی دریافت می‌کنند.

رمضانی، با بیان اینکه با این وجود وکمبود تخت‌های بیمارستانی، خدمات رسانی به بیماران کرونا با تلاش شبانه روزی کادردرمانی بیمارستانها با قوت ادامه دارد، گفت، به منظور نظارت وهمچنین اهمیت بیشتر مراقبت کادر درمانی از بیماران بستری وحتی سرپایی های مبتلا به کرونا در بیمارستانها، تاکید داریم که همچنان پذیرش دربیمارستان ها انجام شود وانتقال به دیگر مکان‌ها ازجمله سالن‌های ورزشی وبرپایی بیمارستان‌های صحرایی با توجه به کمبود برخی امکانات توجیه ندارد وباعث خواهد شد تا خدمات درمانی کافی به بیماران ورسیدگی کمتر به بیماران شود.

درخواست تعطیلی دوهفته ای آمل

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آمل با بیان اینکه متأسفانه شیوع گسترده بیماری کرونا دلتا درپیک پنجم وآماربالای ابتلاء دراین شهرستان با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ازسوی شهروندان که البته قابل پیش بینی هم بوده است، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی کرونایی که اکنون شهرستان آمل دارد، از حدود ۲۰ روز قبل درخواست تعطیلی دوهفته ای شهرستان آمل را به فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی واستانداری مازندران داده بودیم که همچنان منتظر این درخواست ازستادملی کرونا هستیم.

رمضانی درعین حال با بیان این نکته که متأسفانه بازهم ساده انگاری‌ها وبی توجهی‌های شهروندان باعث تداوم وضعیت قرمزکرونایی دراین شهرستان شد، درعین حال ازشهروندان درخواست کرد، با توجه به وضعیت حاد کرونایی شهرستان، پرهیزازتجمع ها ودورهمی های خانوادگی ورعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان یک اصل مهم است که با رعایت عمومی شهروندان می‌توان به کاهشی شدن آمار ابتلاء وعبور ازپیک پنجم امیدوار بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین