کد خبر: ۷۲۰۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱

آخرین حملات‌ مجلس به ‌دولت/ قالیباف به روحانی نامه نوشت

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پاسخ‌گویی دولت به‌دنبال کارت زرد مجلس به وزیر ارتباطات شد.
آخرین حملات‌ مجلس به ‌دولت/ قالیباف به روحانی نامه نوشت
آفتاب‌‌نیوز :

در آخرین روز کاری رئیس‌جمهور دوازدهم رئیس مجلس در نامه‌ای همچنان پیگیر درآمد حداقل از ترافیک تلگرام شد. چندی‌پیش این پیام‌رسان‌ که مدت‌هاست فیلتر شده به محلی برای حمله به دولت روحانی و حتی مؤاخذه وزیر ارتباطات تبدیل شده بود و نمایندگان مجلس آذری‌جهرمی را به مجلس فراخواندند و در‌نهایت از توضیحات او قانع نشده و به او‌ کارت زرد دادند.

حال قالیباف که ریاست مجلس را برعهده دارد و در روزهای حساس مجلس هم غایب بوده، در این نامه به سؤال نمایندگان درباره علت عدم تشریح و شفاف‌سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار تلگرام در کشور، اشاره کرده است.

در متن نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور درباره سؤال از وزیر ارتباطات به آمده است:«در اجرای ماده ۲۰۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست تصویر سؤال ملی جناب آقای عباس مقتدایی، نماینده محترم اصفهان و تعدادی دیگر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص:

«عدم تشریح و شفاف‌سازی درخصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین‌المللی برای کاربران این شبکه اجتماعی با وجود استقرار تلگرام در کشور چیست؟» به همراه تصویر گزارش شماره ۷۴۴۹۲۵ مورخ ۱۳۹۹.۱۰.۲۷ کمیسیون صنایع و معادن که در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰.۴.۲۸ مجلس مطرح گردید».
اینکه مجلس انقلابی پیگیر احقاق حقوق ملت تا لحظات پایانی دولت باشد، می‌توانست عملی شایسته باشد؛ اگر واقعا چنین برداشتی می‌شد از رفتار مجلس یازدهمی‌ها داشت.

در شرایط سخت همه‌گیری کرونا، تشنگی استان‌های مختلف کشور، افزایش تنش آبی، ادامه تحریم‌ها و رشد تورم برنامه مهم این نمایندگان مسدودسازی اینترنت است و بعد از وزیر ارتباطات بابت تلگرام فیلتر‌شده بازخواست می‌کند. ترجمان مشخصی از رفتار نمایندگان همچنان وجود ندارد و تا‌کنون جز تلاش برای حمایت از منافع حزبی و‌ حتی شخصی خود تصمیم درخشانی نگرفته‌اند و حتی رسیدن به پاستور برایشان مهم‌تر از ماندن در بهارستان است و حتی رئیسی هم از زیاده‌خواهی آنها تحت فشار قرار گرفته است و ممکن است روز بررسی صلاحیت وزرا روز راحتی برای او‌ نباشد.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
مجلس ؟!
مواظب باشند ....
آنقدر جوانان نخبه و باهوش در مدیریت مملکت داریم که متاسفانه کنار میکشند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین