کد خبر: ۷۲۰۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

تشکر اردوغان از رئیسی

رئیس جمهور ترکیه در پیام توییتری از همبستگی رئیس جمهور ایران با ترکیه درباره آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر این کشور قدردانی کرد.
تشکر اردوغان از رئیسی
آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در رشته پیامی در توییتر از تمامی کشور‌هایی که به ترکیه در مقابله با آتش‌سوزی‌های گسترده این کشور کمک کردند، قدردانی کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من به نمایندگی از ملت خود می‌خواهم از همه کشور‌ها و سازمان‌های دوست که در مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‌ها از ما حمایت کرده و آرزو‌ها و تسلیت خود را اعلام کرده و آمادگی خود را برای کمک و ارسال کمک ابراز کردند، تشکر کنم. امیدوارم هر چه زودتر این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم».

رئیس جمهور ترکیه در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «من می‌خواهم از ابراهیم رییسی، همسایه‌مان، رئیس جمهور ایران، شیخ تمیم، امیر قطر، زوران میلانوویچ، رئیس جمهور کرواسی و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای همبستگی قوی‌شان تشکر کنم».

بر اساس گزارش‌ها، ارتش ترکیه اخیرا برای مهار آتش سوزی جنگل‌های آنتالیا وارد میدان شده است.

وزارت دفاع ترکیه برای مهار این آتش سوزی شماری از نیرو‌های خود را از روز‌های گذشته به این سو به آنتالیا و مکان‌های گردشگری درگیر با آتش سوزی اعزام کرده است. وزارت دفاع ترکیه سه شنبه اعلام کرد که ۴۰۰ پرسنل خود را با ۴ فروند بالگرد و ۵۰ دستگاه خودروی آتش نشانی به منطقه اعزام کرده است.

به گفته دولت ترکیه، اکثر آتش سوزی‌هایی که در جنوب کشور و مناطق دیگر گسترش یافته است مهار یا خاموش شده اند. در منطقه‌ای در شمال شرقی شهر توریستی آنتالیا، آتش‌نشانان حریق را تا حدی مهار کردند.

تاکنون دست کم هشت نفر جان خود را در آتش سوزی‌های جنگلی از دست داده اند. رئیس جمهور ترکیه در بازدید از مناطق آسیب دیده از آتش سوزی جنگل‌ها گفت که ۵۰ میلیون لیر ترکیه (۵.۹۱ میلیون دلار) برای تامین نیاز‌های فوری اختصاص داده است.

عصر یکشنبه نیز گروه موسوم به «ابتکار کودکان آتش» وابسته به حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) که از نظر ترکیه تروریستی شناخته می‌شود، مسئولیت آتش سوزی در جنگل‌های آنتالیا را بر عهده گرفت.

ریاست‌جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد یک نفر در ارتباط با دست داشتن در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها در این کشور بازداشت شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین