کد خبر: ۷۲۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
هنوز ارائه توضیح برای حادثه دریای عمان زود است

واکنش آمریکا به حادثه برای کشتی‌ها در دریای عمان

وزارت خارجه آمریکا در مورد حوادث روی داده عصر امروز در دریای عمان اعلام کرد که هنوز ارائه توضیح برای حادثه دریایی در این منطقه بسیار زود است.
واکنش آمریکا به حادثه برای کشتی‌ها در دریای عمان
آفتاب‌‌نیوز :

وزرات خارجه آمریکا افزود که واشنگتن به همکاری و تبادل اطلاعات با شرکای خود در مورد این حادثه ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چهار کشتی عصر امروز در نزدیکی سواحل امارات هشداری را مخابره کردند که آنها تحت شرایط نامعلومی کنترل خود را از دست دادند.

واحد عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس گزارش داد که احتمالا افراد مسلح کنترل یکی از کشتی‌ها به نام آسفالت پرینسس را در اختیار گرفتند.

اخبار مشکوکی از بعدازظهر امروز از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی درباره رخدادهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر و به صورت گسترده توسط برخی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازنشر شده است.

اگرچه هیچ‌یک از اخبار منتشر شده دارای منبع روشن و مورد تایید نیست و از قول منابع غیرمشخص منتشر شده، اما جهت‌گیری مجموعه خبرهای ذکر شده، القاء وجود ناامنی در خطوط کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان است.

به دنبال انتشار این خبر، بلافاصله برخی رسانه‌های غربی دیگر از احتمال ربایش، حمله پهپادی و پیاده شدن تعدادی کماندو روی این کشتی خبر دادند که هیچ‌یک از موارد ذکر شده مستند به اخبار منابع رسمی نبود و تنها با عبارات «گفته می‌شود»، «منابع رسانه‌ای گفتند» و... بازنشر شد. 

آنها این حادثه را به نیروهای مورد حمایت ایران نسبت داده‌اند.

همچنین ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد حمله به یک کشتی صهیونیستی در دریای عمان گفت که واشنگتن در حال مشورت با دولت‌های منطقه و فرامنطقه برای یک واکنش درخور است و یک واکنش مناسب در آینده خواهد داشت.

سازمان عملیات تجارت دریایی ارتش انگلیس هفته گذشته در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که حمله به کشتی اسرائیلی اواخر پنجشنبه شب گذشته در شمال شرقی جزیره «مصیره» کشور عمان و در فاصله نزدیک به ۳۰۰ کیلومتری مسقط پایتخت این کشور واقع در شبه جزیره عربی رخ داده و انگیزه آن، دزدی دریایی نبوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین