کد خبر: ۷۲۰۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

قزاقستان 19 میلیون نفری شد

رئیس جمهور قزاقستان از افزایش و رسیدن جمعیت این کشور به 19 میلیون نفر خبر داد.
قزاقستان 19 میلیون نفری شد
آفتاب‌‌نیوز :

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که جمعیت این کشور به 19 میلیون نفر رسید.

در پیام توییتری تاکایف به این مناسبت آمده است: در سال سی اُمین سالگرد استقلال جمعیت قزاقستان از یک نقطه عطف تاریخی فراتر رفت. تولد «عظمت قیزی» از منطقه «آلماتی» جمعیت این کشور را به 19 میلیون رساند. این دختر چهارمین فرزند خانواده است. من این رویداد را به والدین و همه مردم قزاقستان تبریک می‌گویم.

جمعیت قزاقستان در 20 سال گذشته به دلیل نرخ بالای زاد و ولد به طور مداوم در حال افزایش بوده است. رشد اصلی جمعیت با شهرهای بزرگ و مناطق غربی و جنوبی این کشور مرتبط است.

اما تعداد جمعیت قزاقستان در شمال، مرکز و شرق این کشور همچنان رو به کاهش است. علاوه بر این در دهه اخیر این کشور با مهاجرت شهروندانش مواجه شده است. به شکلی که تعداد کسانی که این کشور را ترک می‌کنند، از شمار افرادی که به این کشور باز می‌گردند، بیشتر شده است.

جمعیت قزاقستان در سال کسب استقلال 16 میلیون و 525 نفر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
درسته قزاقستان یکی از بزرگترین کشورهای جهان است ولی در منطقه خشک استپهای آسیا قرار گرفته و نیز کشوری محصور در خشکی هست از طرفی زمستانهای بسیار سردی داره مناطق شمالی بسیار سردسیر و شرقی کویری هست نواحی مرکزی هم بسیار کم باران هست نقاط خوش اب و هوای ان به مناطق جنوبی و جنوب شرقی و غربی در دریای خزر محدود میشود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین