کد خبر: ۷۲۰۷۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

آمریکا بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر را آغاز کرد

نیروی دریایی آمریکا بزرگترین رزمایش دریایی خود تحت عنوان (LSE ۲۰۲۱) که طی دو هفته قرار است از دریای سیاه تا دریای چین جنوبی ادامه داشته باشد را آغاز کرد.
آمریکا بزرگترین رزمایش دریایی چند دهه اخیر را آغاز کرد
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری «دویدز» (DVIDS) متعلق به پنتاگون با انتشار این خبر افزود: این رزمایش در ۱۷ منطقه زمانی وبا حضور مجموعه ای از «فرماندهی نیروهای ناوگان دریایی آمریکا»، «ناوگان اقیانوس آرام آمریکا» و «ناوگان نیروی دریایی اروپایی آمریکا» در رزمایشی به نام «رزمایش در ابعاد بزرگ - ۲۰۲۱» (LSE ۲۰۲۱)) را آغاز کرد.

بنابراین گزارش این رزمایش که بزرگترین عملیات دریایی آمریکا بعد از دوران جنگ سرد به شمار می رود پنتاگون تلاش دارد تا قدرت نظامی و نیرویی دریایی خود را نشان دهد از روز سه شنبه (روز گذشته) آغاز و انتظار می رود تا ۱۶ ماه اوت در ۱۷ منطقه زمانی صورت گیرد.

این تارنمای خبری متعلق به پنتاگون افزود: این رزمایش در گستره ای از دریای سیاه، دریای مدیترانه تا دریای چین جنوبی و دریای چینی شرقی است.

بنابراین گزارش «کریستوفر گردی» (Christopher W. Grady) فرمانده، «فرماندهی ناوگان دریایی آمریکا» درباره این رزمایش گفت که این رزمایش چیزی فراتر از یک آموزش است بوده و در حقیقت به کار گرفتن تمامی توان و داشته ها نیروی دریایی در تقابل با چالش های پیش رو و برقراری یک هماهنگی سراسری بین تمامی این قوا در سه مرکز فرماندهی است.

این گزارش حاکی است دراین رزمایش هرچند بیشترین تمرکز بر ۱۱ فروند ناو هواپیمابر که از دو نوع «نمیتز» (Nimitz-class) و «فورد» (Ford-class ) می باشد، ۹ فروند ناو تهاجمی آبی خاکی نیروی دریایی که توانایی حمل بالگرد و جنگنده اف-۳۵ را دارند آنها را در این رزمایش همراهی خواهند کرد، علاوه بر آن ۳۶ فروند کشتی حضور خواهند داشت، درهمین حال تنها افراد نظامی دراین رزمایش نخواهند بود بلکه پرسنل عادی نیروی دریایی نیز دراین رزمایش به کار گرفته شده اند، درمجموع شش فرماندهی نیروی دریایی و پنج ناوگان نیرویی دریایی دراین رزمایش حضور دارند. ۲**

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین