کد خبر: ۷۲۰۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

عجیب‌ترین مضرات و فواید مصرف تن ماهی

تن ماهی یکی از مواد غذایی خوشمزه است که فواید و مضرات متعددی دارد.
عجیب‌ترین مضرات و فواید مصرف تن ماهی
آفتاب‌‌نیوز :

تن ماهی یکی از مواد غذایی پر طرفدار در میان مردم است و علاوه بر اینکه دارای خواص زیادی است، یک غذای ارزان قیمت نیز محسوب می‌شود. می‌توانید از این نوع ماهی برای یک وعده غذایی دلچسب یا برای تهیه سالاد و ساندویچ به عنوان میان وعده استفاده کنید.

به گزارش ایت دیس، با این حال، نباید در مصرف تن ماهی زیاده روی کرد، زیرا این امر می‌تواند منجر به مسمومیت با جیوه شود. در این مطلب به فواید و مضرات مصرف تن ماهی می‌پردازیم:

۱- تامین پروتئین بدن: افزایش سطح پروتئین موجود در رژیم غذایی برای بدن بسیار مفید است، زیرا این امر باعث احساس سیری طولانی مدت و کاهش مصرف کالری می‌شود. سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید یک تن ماهی معمولی بیش از ۴۶ گرم پروتئین دارد. به طور معمول یک انسان باید در طول روز تقریباً معادل یک گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن خود مصرف کند.

۲- تقویت مغز و چشم: تن ماهی دارای سطح قابل توجهی از اسید چرب امگا ۳ است که باعث تقویت کارکرد مغز و چشم می‌شود. اسید چرب امگا ۳ حافظه را تقویت کرده و باعث کاهش التهابات و علائم خشکی چشم می‌شود.

۳- کمک به افزایش وزن: تن ماهی‌ها اغلب در روغن تهیه می‌شوند و از این رو، دارای کالری بالایی هستند. پروتئین بالا و چربی مناسب می‌تواند به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند کمک کند. هر ۳۶ گرم تن ماهی معادل ۵۶ کالری انرژی و ۲ گرم چربی دارد.

۴- بروز نفخ شکم: یک عنصر که در تمامی انواع مختلف تن ماهی یافت می‌شود، سدیم است. گرچه میزان مشخصی از سدیم برای فعالیت مناسب بدن ضروری است، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی مانند نفخ شود.

۵- مسمومیت با جیوه: در ابتدا باید بر این نکته تاکید شود که سطح جیوه تن ماهی کمتر از ماهی تازه است، اما در هر صورت زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث بروز مسمومیت با این عنصر سنگین شود. امروزه تن ماهی‌هایی با برچسب "لایت تن" در بازار موجود است که سطح بسیار کمی جیوه دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین