کد خبر: ۷۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۵

ابهام در زمان مذاکره ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخلاف گفته دیروز سخنگوی وزارت خارجه ایران، وزارت امور خارجه آمریكا اعلام کرد هنوز تاریخ دقیق مذاكرات ایران و آمریکا پیرامون مسائل عراق مشخص نشده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "تام كیسی" سخنگوی وزارت امور خارجه امریكا در مصاحبه با خبرنگاران در واشنگتن گفت: فقط شایعاتی درباره تاریخ برگزاری مذاكرات ایران و امریكا درباره عراق وجود دارد و وی هیچ تاییدی در این زمینه از "دیوید ساترفیلد" هماهنگ كننده وزارت امور خارجه امریكا در امور عراق دریافت نكرده است.

كیسی افزود: هیچ برنامه‌ریزی در این زمینه صورت نگرفته است و ما هیچ خبری از عراقی‌ها نشنیده‌ایم كه نشان دهنده پیشنهاد این تاریخ از سوی ایرانی‌ها باشد.

از سوی دیگر "رایان كراكر" سفیر آمریكا در عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت: هنوز تاریخی برای این مذاكرات مشخص نشده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته اعلام کرده بود مذاکرات ایران، آمریکا و عراق فردا(امروز پنج شنبه) در بغداد برگزار می شود .

سید محمد علی حسینی دیروز به خبرگزاری‌های مهر و فارس گفته بود: بنا به درخواست دولت عراق،‌ نشست كارشناسی سه كشور ایران، عراق و آمریكا روز پنجشنبه 16 اسفندماه در بغداد برگزار خواهد شد. در جریان نشست فردا، در ادامه مباحث دور گذشته، پیرامون راههای كمك به دولت و مردم عراق برای تحكیم ثبات و امنیت آن كشور گفتگو خواهد شد.

حسینی در عین حال افزود: سرپرستی تیم مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران در این دور از گفتگوها را «رضا امیری مقدم» مدیركل خاورمیانه شورای عالی امنیت ملی بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است نشست آتی میان ایران، عراق و آمریكا چهارمین دور ازاین مذاکرات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین