کد خبر: ۷۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸

افزايش شديد شمار مبتلایان کرونا در جهان

در شش ماه اخیر، شمار مبتلایان به بيماري کووید ۱۹ در جهان، دو برابر شده و به بیش از دویست میلیون نفر رسیده است.
افزايش شديد شمار مبتلایان کرونا در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیماری کووید ۱۹ با سرعت و شدت در کشور‌های مختلف جهان در حال گسترش است.

بیش از یک سال طول کشید تا شمار مبتلایان به این بیماری در سراسر جهان به حدود یکصد میلیون نفر برسد. اما در شش ماه اخیر، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان، دو برابر شده و به بیش از دویست میلیون نفر رسیده است.

سی ان ان افزود: در واقع، شمار مبتلایان به این بیماری از مرز دویست میلیون نفر فراتر رفته است. این آمار را دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده است. همین آمار نشان می‌دهد سویه‌ی دلتا از بیماری کووید ۱۹ در حال به هم ریختن اوضاع جهان است. در حالی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان به بیش از دویست میلیون و چهارصد و سیزده هزار و پانصد و هفتاد و هفت نفر رسیده است که شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این بیماری نیز در جهان به چهار میلیون و دویست و شصت هزار و سیصد و پنجاه و یک نفر رسیده است.

برخی از کشور‌های آسیایی با بدترین شیوع این بیماری دست به گریبان هستند. ویتنام، مالزی و تایلند از جمله این کشور‌ها هستند. یکی از دلایل شیوع شدید بیماری کووید ۱۹ در این کشورها، آمار پایین واکسیناسیون کرونا در این کشور‌ها است. شکاف کشور‌ها از نظر واکسیناسیون با توجه به سطح ثروت و میزان توسعه یافتگی آن‌ها، در این زمینه کاملا محسوس است.

واکسیناسیون برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز نتوانسته است در مقابل طغیان سویه‌ی دلتا از بیماری کووید ۱۹ مانع صد در صدی باشد. حتی در کشور‌هایی همانند آمريکا که میزان دوز تولیدی از واکسن کرونا بیش از مقدار نیاز است، در هفته‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر موارد ابتلا به این بیماری هستیم و شمار مبتلایان به سطحی رسیده که در چند ماه اخیر بی سابقه است.

کارشناسان حوزه بیماری‌های عفونی درباره استمرار این روند به شدت هشدار داده اند. به گفته دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی در آمریکا، تا وقتی این ویروس وجود داشته باشد، ​ امکان جهش ژنتیکی برای آن وجود دارد و تا وقتی امکان چنین جهش‌هایی وجود داشته باشد، دیر یا زود گونه‌ی جدیدی از این ویروس ظهور می‌کند و احتمال دارد که گونه‌های جدید از گونه‌های قدیمی نیز بدتر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین