کد خبر: ۷۲۰۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

واکنش طالبان به خلیلزاد: یک حکومت کاملاً اسلامی در افغانستان تشکیل می‌شود

طالبان در واکنش به اظهارات نماینده ویژه آمریکا گفت که این گروه خواستار انحصار قدرت نیست اما تاکید کرد که یک حکومت کاملاً اسلامی در افغانستان تشکیل می‌شود.
واکنش طالبان به خلیلزاد: یک حکومت کاملاً اسلامی در افغانستان تشکیل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

 «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد اظهارات «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مبنی بر تلاش این گروه برای کسب بیشترین سهم قدرت در دولت آینده افغانستان گفت: ما خواستار انحصار قدرت و یا گرفتن سهم قابل توجهی از قدرت نیستیم.

وی افزود: این‌ها نظرات شخصی خلیلزاد است، ما نظرات او را شنیدیم، اما موضع ما این است که بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم که خواسته‌های اسلامی مردم را برآورده کند.

سخنگوی طالبان به «عرب نیوز» گفت: ما هیچ چیزی برای خودمان نمی‌خواهیم، ما قربانی‌های زیادی برای اسلام داده‌ایم؛ ملت ما خسته شده است، در آینده قطعاً یک حکومت کاملاً اسلامی ایجاد خواهد شد و همه طرف‌ها باید این را بپذیرند، همه افغان‌ها در آن سهم خواهند داشت.

خلیلزاد اخیراً در «انجمن امنیتی آسپن» گفته بود که با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان و پیشروی‌های طالبان، این گروه خواستار بیشترین سهم قدرت در دولت آینده افغانستان، ایجاد یک دولت انتقالی و قانون اساسی جدید است.

نماینده ویژه آمریکا با تاکید بر باقی ماندن اختلافات عمده بین دولت افغانستان و طالبان و نیز افزایش خشونت‌ها در این کشور گفته بود: دو طرف تلاش دارند تا با اقدامات خود در میدان جنگ بر محاسبات یکدیگر تاثیر بگذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
اسلامی که شما ترازوش باشید از کفر بدتره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین