کد خبر: ۷۲۰۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

کفشی که راه را برای نابینایان پیدا می‌کند!

محققان ژاپنی اخیرا کفش هوشمندی را ساخته اند که با استفاده از چند حسگر‌، مسیریابی را برای نابینایان در هنگام پیاده روی ممکن می‌کند.
کفشی که راه را برای نابینایان پیدا می‌کند!
آفتاب‌‌نیوز :

یک شرکت ژاپنی اخیرا کفش هوشمندی که حرکت را برای نابینایان و اشخاصی که ضعف بینایی دارند آسان می‌کند، تولید کرده است. براساس گزارش‌ها، این کفش جدید ژاپنی، در یک قاب پلاستیکی نرم لرزشگر‌های کوچک و حسگر‌های حرکتی را جاگذاری کرده است که با بستن این قاب کوچک به دور مچ پا و اتصال به یک اپلیکیشن مسیریابی روی گوشی هوشمند کار می‌کند.

شایان ذکر است، مخترع کفش هوشمند ژاپنی، درباره کار با این کفش هوشمند اظهار کرد: افراد نابینا و کم بینا ابتدا باید وارد برنامه مسیریابی یا نقشه شوند؛ و سپس مقصد مورد نظرشان را انتخاب کنند. گفته شده پس از انتخاب مقصد و حرکت فرد کم بینا و نابینا حسگر و لرزشگرهایی که در مچ پا های او قرار گرفته با ارسال لرزش‌های خفیف به فرد اعلانم می‌کند چه زمانی به راست، چپ و مستقیم حرکت کند.

عرضه نسخه نهایی کفش مسیریاب تا سال 2022
گزارش‌ها حاکی از آن است که نمونه آزمایشی این دستگاه تا سه ماه دیگر برای استفاده نابینایان و افراد کم بینا به بازار عرضه می‌شود. افزون بر این تولید کنندگان این محصول فناوری امیدوارند تا سال 2022 نمونه نهایی این کفش هوشمند به تولید انبوه و جهانی برسد. گفتنی است با گسترش ویروس کرونا زندگی افراد نابینا و کم بینا دشوارتر شده که به نظر می‌رسد دلیل آن تعطیلی بسیاری از شرکت‌ها، فروشگاها باشد که به همین علت علائمی همچون اصوات، بوها که به این افراد در مسیریابی کمک می‌کرد ازمیان رفته است.

به گفته کارشناسان و پزشکان در جهان بیش از 200 میلیون نفر کم بینا و یا نابینا وجود دارد؛ که پیش بینی می‌شود در سال‌های پیش رو به علت افزایش سن جمعیت جهان برشمار این افراد افزوده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین