کد خبر: ۷۲۰۹۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

نابغه ۲۱ ساله کشتی آمریکا ثانیه آخر قهرمان سنگین وزن المپیک شد

مدال های طلای اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک از آن روسیه و آمریکا شد تا در پایان رقابتهای ۴ وزن کشتی آزاد هر دو کشور صاحب ۲ مدال طلا شوند.
نابغه ۲۱ ساله کشتی آمریکا ثانیه آخر قهرمان سنگین وزن المپیک شد
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان رقابت های اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال های طلا از آن روسیه و آمریکا شد.

در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم زائور بک سیداکوف دارنده ۲ مدال طلای جهان برابر محمد حبیب کادزی محمداف بلاروس که پیش از این موفق به شکست ۱۱ بر صفر کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان از آمریکا و فرانک چامیزو از ایتالیا شده بود، ۷ بر صفر پیروز شد و به مدال طلای المپیک رسید.


اما در دیدار جذاب و دیدنی فینال سنگین وزن، گیبل دن استیوسن پدیده ۲۱ ساله کشتی آمریکا که پیش از این ۸ بر صفر طاها آکگل قهرمان جهان و المپیک از ترکیه را شکست داده بود، اینبار در فینال از سد محکمی به نام گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان گذشت و با نتیجه ۱۰ بر ۸ به برتری رسید و صاحب مدال با ارزش طلای المپیک شد.

تایم نخست این مبارزه ۵ بر صفر به سود کشتی گیر آمریکایی به پایان رسید اما پتریاشویلی در تایم دوم با خاک کردن حریف و اجرای متوالی چند بارانداز ۸ امتیاز گرفت و ۸ بر ۵ پیش افتاد، در حالیکه تنها ۲۰ ثانیه به پایان مبارزه باقی مانده بود، استیوسن موفق به خاک کردن پتریاشویلی شد تا نتیجه کار ۸ بر ۷ شود. استیوسن دست از حمله برنداشت و درست در ثانیه پایانی مبارزه و در حالیکه پتریاشویلی گمان می کرد مبارزه به پایان رسیده موفق شد حریف با تجربه و کهنه کار گرج را در خاک بنشاند و ۲ امتیاز دیگر بگیرد تا با حساب ۹ بر ۸ برنده مبارزه شود. با رد اعتراض پتریاشویلی، کشتی گیر آمریکایی یک امتیاز دیگر گرفت و با پیروزی ۱۰ بر ۸ صاحب مدال طلای المپیک شد.


این نتیجه همانند دیدار تیلور و یزدانی که کشتی گیر آمریکایی در ثانیه های پایانی پیروز شد نشان داد کشتی گیران آمریکا تا چه اندازه از آمادگی بالای بدنی و روانی برای حضور در المپیک و جنگ تا ثانیه های پایانی برخوردارند.

امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در دیدار رده بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم با شکست ۵ بر صفر ژی وی دنگ از چین به مدال برنز المپیک رسید. طاها آکگل ترک نیز با شکست ۵ بر صفر مونختور مغولستانی به دیگر مدال برنز این وزن رسید.

در دیگر دیدار مهم این رقابت ها، کایل دیک دارنده ۲ طلای جهان از آمریکا با شکست ۵ بر صفر فرانک چامیزو به مدال برنز وزن ۷۴ کیلوگرم رسید.

رده بندی نفرات برتر اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی ازاد المپیک به شرح زیر است:
وزن ۷۴ کیلوگرم: ۱- زائوربک سیداکوف۲- محمدحبیب کادزی محمداف(بلاروس) ۳- بکزاد عبدالرحمان اف(ازبکستان) و کایل دیک(آمریکا)
وزن ۱۲۵ کیلوگرم: ۱- گیبل دن استیوسن(آمریکا) ۲- گنو پتریاشویلی(گرجستان) ۳- امیرحسین زارع(ایران) و طاها آکگل(ترکیه)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
علاوه بر آمادگی بالا فکر می‌کنم یکی از علل علت شکست کشتی گیران آزاد ایران کادر فنی تیم بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین