کد خبر: ۷۲۰۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

نماینده مجلس: هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه قطع دست دلالان است

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه است که هدف این طرح قطع دست دلالان است.
نماینده مجلس: هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه قطع دست دلالان است
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زندیان عصر جمعه در جلسه هم اندیشی با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی اظهار داشت: دلالی که فضای اقتصادی آنها، یک گوشی همراه است با سودهای سرسام آور مواجه هستند و تمام ضرر و زیان به حساب تولید کننده اعمال خواهد شد.

کاربری این قانون به املاک (به جز باغات و زمین‌های خارج از بافت شهرها) وسایل حمل و نقل، ارز و مسکوکات، طلا و شمش مربوط می‌شود که پس از تصویب و اجرا مانع رفتن سرمایه‌ها به سمت این بازارها شده و موجب می‌شود به سمت تولید برود.

وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، طرح رتبه بندی فرهنگیان، اصلاح ساختار بانکی و طرح جهش تولید مسکن، تنها گوشه ای از اقدامات کمیسیون های مختلف مجلس است.

زندیان افزود: گاهی برای بهره‌وری و تقویت یک دستگاه خدمات‌رسان، باید مدیر آن را تغییر داد زیرا تجهیزات و نیروی انسانی موجود است‌.

وی ادامه داد: تجهیزات و نیروی انسانی موجود در دستگاه های دولتی، نیاز به یک تغییر کوچک و اعتماد به توان داخلی دارد تا رشد و شکوفایی ایجاد شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برخی از مسایل و موضوعات مربوط به منافع شهرستان، توسط تعدادی از مدیران کم کاری شد و اختلافات شخصی را به منافع مردم ترجیح دادند.

وی با اشاره به اینکه اولویت مجلس، نظارت و قانون‌گذاری است ادامه داد: در مجلس یازدهم، بحث نظارتی به علت اجرای ناقص قانون و یا قوانین دست و پا گیر، توسط نمایندگان در نظر گرفته شد.

زندیان تاکید کرد: نمایندگان باید با حضور در مناطق محروم و روستایی، با قدرت بیشتر نظارت و دقت داشته باشند که در مورد این اصل در گذشته کم کاری شده است و در این دوره بصورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره فولاد کردستان، متعلق به همه مردم کردستان است یادآور شد: صفر تا ۱۰۰ تولید و عرضه محصول نهایی، باید در داخل استان به بهره برداری برسد.

زندیان افزود: محصول نهایی ورق گرم و آهن اسفنجی است که ورق گرم در قروه کلنگ زنی شد و مجوز آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن با ۱۵۸ مگاوات برق برای بیجار با تصویب وزیر نیرو اخذ شد.

وی افزود: مشکل پیشرو تامین برق است که با مشارکت توانیر، از طریق استان زنجان تامین خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: راه آهن کردستان از مسیر بیجار، ۱۰ میلیارد ریال ردیف بودجه داشت که ارزشی برای شروع کار به هیچ عنوان نداشت.

زندیان ادامه داد: در ماده ۸۵، ۱۹۰ هزار میلیارد ریال برای راه آهن کردستان از مسیر بیجار در مراحل تصویب و توافق نهایی رسید که محل فعلی آن در منطقه تخت شهر بیجار است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن یکی از امتیازات صادرات زنجیره فولاد است گفت: با احداث راه آهن کردستان از مسیر بیجار، بحث صادرات زنجیره فولاد هم تامین خواهد شد و همچنین تامین آب صنعتی مورد نیاز آهن اسفنجی از سد تلوار بیجار تامین خواهد شد.

در ادامه این جلسه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی، مسایل و مشکلات شهرستان را در حوزه مختلف بیان داشتند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
یعنی از املاک و ماشین ها هم میخواهید مالیات بگیرید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین