کد خبر: ۷۲۱۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵

بازداشت سناتور ایالت آریزونا به دلیل اتهامات اخلاقی

یکی از سناتورهای ایالت آریزونای آمریکا به دلیل فساد اخلاقی بازداشت شد.
بازداشت سناتور ایالت آریزونا به دلیل اتهامات اخلاقی
آفتاب‌‌نیوز :

«تونی ناوارته» (Tony Navarrete) یک سناتور از ایالت آریزونای آمریکا، به دلیل سوء استفاده جنسی از یک کودک بازداشت شد؛ مسأله ای که سبب شد تا دموکرات‌های این ایالت درخواستی برای استعفای او ارائه دادند.

اداره پلیس شهر فینیکس در آریزونای آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت که این تنها یکی از اتهامات ناوارته است. این اداره اعلام کرد که روز چهارشنبه هفته گذشته گزارشی دریافت کرده مبنی بر آنکه این سواستفاده در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) اتفاق افتاده است.

کارآگاهان آمریکا با این قربانی خردسال ودیگر شاهدان صحبت کردند و پس از آن روز بعد (پنج‌شنبه) این سناتور را بازداشت کردند. ناوارته اکنون به ۷ فقره متهم شده است که در این میان سوء استفاده جنسی از کودکان و آزار و اذیت جنسی آنان را می‌توان نام برد.

برای این سناتور آمریکایی اکنون قرار وثیقه ای به ارزش ۵۰ هزار دلار صادر شده است. از سوی دیگر، پس از آنکه حضور او برای بار اول در دادگاه انجام شد، اعضای مجلس نمایندگان از ایالت آریزونا و سنای آمریکا با صدور بیانیه‌ای خواستار کناره‌گیری این سناتور شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اتهاماتی که متوجه این سناتور است، بیانگر فاصله‌گرفتن او از نقشش به عنوان یک مقام منتخب و کارمند عمومیست. چنین سواستفاده‌ای غیرقابل تحمل است و با قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم. او باید تمام اقدامات لازم را برای افراد درگیر در این پرونده انجام دهد و سپس (از سمت خود) استعفا دهد.» این در حالی است که ۲ نفر از مقامات عالی‌رتبه دموکرات آریزونا به طور جداگانه از ناوارته خواستند تا استعفا دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین