کد خبر: ۷۲۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

آماده‌سازی بیمارستان صحرایی در خوزستان

از ظرفیت پذیرش تمام بیمارستان‌های منطقه استفاده شده و ظرفیت بیمارستان‌های منطقه تقریبا تکمیل شده است.
آماده‌سازی بیمارستان صحرایی در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیمارستان صحرایی شهید باکری خرمشهر با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ بیمار توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال آماده سازی برای پذیرش بیماران کرونایی منطقه جنوب غرب خوزستان است.

ساسان قربانی با اشاره به افزایش چهار برابری موارد بیماری در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان شناسایی می‌شوند.

وی موارد بستری و سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در موج جدید بیماری را نگران کننده توصیف کرد و بیان داشت: از ظرفیت پذیرش تمام بیمارستان‌های منطقه استفاده شده و ظرفیت بیمارستان‌های منطقه تقریبا تکمیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: روند بیماری به گونه‌ای است که راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر پیش‌بینی شده و این بیمارستان در حالت آماده‌باش برای راه اندازی است.

قربانی اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی با در اختیار داشتن تجهیزات پزشکی گنجایش بستری بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی را دارد که در صورت نیاز مجبور به بستری بیماران در آن هستیم.

وی اظهار داشت: در بدترین حالت ممکن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون قرار گرفته‌ایم انتظار می‌رود در چند روز آینده میزان مرگ و میر ناشی از کرونا افزایش یابد.

اکنون ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در خوزستان به حدود ۵۵ درصد رسیده که حد مطلوب آن ۹۵ درصد است.

شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان زیر نظر خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین