کد خبر: ۷۲۱۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

واکنش سریع‌ترین مرد جهان به شایعه دوپینگ

مارسل جاکوبز، دونده تاریخ ساز ایتالیایی شایعات در مورد احتمال دوپینگ در المپیک را قویا رد کرد.
واکنش سریع‌ترین مرد جهان به شایعه دوپینگ
آفتاب‌‌نیوز :

لامونت مارسل جاکوبز یکی از ستاره های غیرمنتظره بازی های توکیو و اولین ایتالیایی تاریخ لقب گرفت که در مسابقات المپیک در سرعت 100 متر قهرمان شده است. او با ثبت رکورد 9.80 ثانیه و در شرایطی که کمتر کسی انتظارش را داشت به این موفقیت دست یافت.

اما در ماه های اخیر اتهاماتی در مورد استفاده از مواد دوپینگ زا توسط جیاکومو اسپاتزینی، متخصص تغذیه که در گذشته با جاکوبز کار می کرده وارد شده و از سوی برخی رسانه ها موفقیت بزرگ این ورزشکار زیر سوال رفته است.

به همین دلیل برخی مدعی شدند شاید جاکوبز نیز دوپینگ کرده و اینگونه موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است. اما در مصاحبه ای مدعی شد وقتی شنیده که عماکرد جیاکومو اسپاتزینی به دلیل استفاده از مواد دوپینگ زا مورد تحقیقات قرار گرفته، رابطه اش را با این متخصص تغذیه قطع کرده است.

مارسل جاکوبز گفت: "صادقانه می گویم که من درگیر این موضوع نیستم، زیرا از همان اولین لحظه ای که ما در مورد این اتفاق مطلع شدیم، همکاری خود با جیاکومو اسپاتزینی را متوقف کردیم. اما ما نگران نیستیم، در واقع فرد در شرایطی قرار داشت که خودش مقصر نبود. در پایان هم اسپاتزینی مجرم شناخته نشد و ما در این رابطه آرامش داریم."

کاروان ورزشی ایتالیا با درخشش ستاره هایی مانند لامونت مارسل جاکوبز تاکنون 38 مدال کسب کرده که بالاتر از بهترین عملکرد آنها در طول تاریخ با 36 مدال در بازی های رم در سال 1960 و لس آنجلس در سال 1932 بوده است.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین