کد خبر: ۷۲۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۴
محتشمی در مراسم سوگواری دهه‌ آخر صفر

کرامت اسلام، کرامت انسانهاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراسم سوگواری به مناسب رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) در منزل سیدهادی خامنه‌ای با سخنرانی علی‌اکبر محتشمی‌پور برگزر شد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در این مراسم با اشاره به تاریخ انقلاب‌ها و نهضت‌های تاریخی گفت: «در هر تحول و انقلابی یک حرکت ضدانقلابی یا یک حرکت ارتجاعی به وجود آمده‌ که مسیر این انقلاب‌ها را به دوران گذشته و جاهلیت برگردانده‌است و شاید این موضوع قابل تعمیم به همه ادوار تاریخ باشد».

محتشمی‌پور سپس با آوردن مثال‌هایی از فرانسه و روسیه در مورد این جریان ضد انقلابی با طرح این پرسش که: «این جریان چه جریانی است که این قدر قدرتمند است که می‌تواند این حرکت را شکل بدهد و مسیر جامعه را به قهقرا برگرداند»، گفت: «چند علت را جامعه‌شناسان ذکر کرده‌اند. عوامل دورن انقلاب و عوامل خارج از انقلاب».

وی ادامه داد: «کسانی که به این انقلاب‌ها گرایش دارند دو دسته‌اند یا از عمق جان آنرا باور کرده‌اندو تا آخرین لحظه برای پابرجایی انقلاب ایستادگی می‌کنند و دیگرانی که به صورت نسبی آنرا پذیرفته‌اند ولی این ایمان و باور درون آنها قاطع و ریشه‌دار نیست و دشمن از وجود چنین عناصری استفاده می‌کند».

محتشمی پور افزود: «در کنار این جریان‌های درون انقلاب دو جریان در بیرون از انقلاب حضور دارند: 
اول کفار و دوم منافقین که خطر آنها به مراتب از کفار بیشتر است».
 
محتشمی‌پور با اشاره به آیات قرآن کریم (ع) و فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه در شرح صفحات منافقین به حدیثی از رسول اکرم اشاره کرد و گفت: «ترس پیامبر از این است که روسا و پیشوایانی که گمراه هستند بر امت حکومت کنند».

وی ادامه داد: «طبیعی است که یاران پیامبر و عاشقان واقعی انقلاب‌ها بعد از وقوع آنها تحت تاثیر این گمراهان باید زندانی و شکنجه شوند و یا در خانه‌های خود محبوش شوند و این شرایط سخت را تحمل می‌کنند. دستگاه معاویه، یزید، بنی‌امیه، و بنی‌عباس، سیاست‌هایشان چگونه بود، اگر دقیق شویم می‌فهیم که پیامبر (ص) خطر را گفته بود و آیا این خطر بزرگی نبود»؟!

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: «ما امروز در داخل و خارج از کشور شرایط سختی را داریم. مسائل داخلی خیلی پیچیده و مبهم است و مردم نمی‌دانند که چه تصمیمی باید بگیرند».

 وی با اشاره به سخنان مولا علی (ع) گفت: «بزرگترین خطر برای قدرتهای مادی و استکباری در طول تاریخ همواره از ناحیه اسلام و مسلمین متوجه آنها بوده است؛ برای اینکه تنها کسانی که می‌توانند در مقابل اینها ایستادگی کنند و پتانسیل و قدرتش را دارند در گوشه و کنار جهان اسلام هستند».


محتشمی‌پور با اشاره به تصاویر موهن منتشر شده از معصومین (ع) درغرب در مورد کرامت انسان گفت: «حرمت یک انسان مانند حرمت کعبه است و همین اسلام خودش باید کرامت داشته  باشد تا بتواند از کرامت انسان‌ها دفاع کند».

وی افزود: «اگر اسلام نتواند اقتدار خودش را حفظ کند نمی‌تواند اقتدار و حرمت انسان‌ها را ترویج دهد و اگر چنانچه اسلام نتواند نسبت به خودش، حافظ حرمت و کرامت مقدسات اسلامی باشد چگونه می‌تواند از حرمت مسلمانان و انسان‌های آزاده عالم حفظ و حراست کند».

محتشمی پور گفت: «برای همین دشمن در هر جای دنیا نمی‌تواند بامقدسات اسلامی مقابله کند وحرکت امام خمینی(ره) در مقابل سلمان رشدی درسال 1367 یک حرکت سمبلیک و تاریخی بود».

وی ادامه داد: «آن دینی می‌تواند دنیا را اداره کند که انسان‌ها در سایه آن دین و مکتب سربلند باشند». 

محتشمی‌پور با اشاره به بحث رد صلاحیت‌ها در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: «اینکه اگر کسی صحبت کرد و از دولت انتقادی کرد یا هر گونه ایرادی گرفت به وی عدم التزام به اسلام بزنیم که چرا فلان جا انتقاد کردی یا فلان جا حرف زدی به شورای نگهبان و فلان آقا، و این‌گونه از التزام عملی به اسلام خارجش کنیم، این کار قطعاً نمی‌تواند عزت‌آفرین باشد».

وی با اشاره به آیه ای از قرآن ادامه داد: «انسان‌های مسلمان و مومن عزت‌شان، عزت پیامبر است و عزت خدا و پیامبر. در قرآن بعد از پیامبر عنوان مومنین آورده شده‌است و نگفته، فقها یا شاهان. یعنی مومنان عزتشان در طول عزت خدا و رسول است». 


نماینده مجلس ششم ادامه داد: «اگر مردم حاضر و وفادار و ناظر و شاهد نباشند طبیعی است که انسان‌ها روحیه و خلق فرعونی و دیکتاتوری دارند و شرایط برای همه سخت می‌شود و امام حسین(ع) بر اساس وظیفه الهی‌اش آمد، عملش را اظهار کرد و برای مردم بیان نمود تا مکتب تشیع علوی در طول تاریخ باقی بماند».

محتشمی‌پور با اشاره به حوداث زمان امام حسن(ع) و صلح آن حضرت با معاویه گفت: «اگر چنانچه در دنیای اسلام یک حکومت مقتدر با پشتوانه مردمی وجود داشته باشد شما بدانید که کشورهای اروپایی و غربی جرات مبارزه با اسلام را نخواهند داشت. آنها خیالشان راحت است که ملت‌های مسلمان اعتمادی به رهبران خودشان ندارند».

وی با اشاره به وضعیت حکومت‌ها و ملت‌ها در کشورهای مسلمان گفت: «این ملت‌ها اسیردست حکومت‌هایشان هستند، در زندان‌هایی به وسعت هر کشور اسلامی».

محتشمی به تلاش‌های غرب و اروپاییان برای مقابله با اسلام اشاره کرد و گفت: «آنها با دین ما بازی می‌کنند و تمام هسته‌های مقاومت اسلامی را که امید برخورد با استکبار هستند را می‌خواهند نابود کنند».

وی با اشاره به حوادث غزه گفت: «اگر حماس موفق شود، مطمئن باشید که الگویی برای تمام کشورهای اسلامی است و به جرات تمام کشورهای عربی راه فلسطین را در پیش می‌گیرند».

محتشمی پور در پایان با انتقاد شدید از روشهای رئیس جمهور در تعامل با نظام بین‌الملل ادامه داد: «تو وقتی می‌آیی ملت خودت را این گونه متشتت می‌کنی و این وضع اقتصادی و سیاسی نابسامان که برای ملت فراهم کرده‌ای چگونه می‌خواهی در مقابل دنیا بایستی؟». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین