کد خبر: ۷۲۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

پیغام با واسطه انگلیس برای ایران: دنبال افزایش تنش و اقدام نظامی نیستیم

یک منبع مطلع به نور نیوز گفت: «اخیرا انگلیس با واسطه تراشی پیغامی را به ایران منتقل نموده و طی آن تاکید کرده است: قصدی برای بالا بردن تنش و درگیری و اقدام نظامی علیه ایران ندارد و تلاش خواهد کرد که از مسیر اقدامات دیپلماتیک و ائتلاف سازی علیه ایران موضوع را پیگیری کند. در این پیام به موضع مشترک واشنگتن و لندن نیز در این موضوع اشاره شده است.
پیغام با واسطه انگلیس برای ایران: دنبال افزایش تنش و اقدام نظامی نیستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش نور نیوز، روز گذشته رسانه های بین المللی از عدم اجماع اعضای شورای امنیت در حمایت از ادعاهای انگلیس در خصوص دست داشتن ایران در حمله به نفت کش رژیم صهیونیستی در دریای عمان خبر دادند.

ناکامی لندن در ائتلاف سازی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل در حالی است که این کشور حدود یک هفته است با بهره گیری گسترده از ابزارهای سیاسی، رسانه ای و دیپلماسی پنهان، تلاش کم سابقه ای را برای وارد کردن فشار به ایران و متهم سازی کشورمان به ایجاد ناامنی در ابراه های بین المللی آغاز کرده است.

این اقدامات که از روز پنج شنبه 7 مردادماه و پس از وقوع انفجار در نفتکش اسراییلی "ام‌تی مرسر استریت" در نزدیکی سواحل عمان آغاز شد، روز سه شنبه ۱۲ مردادماه با طرح سناریوی جدید ''ربوده شدن یک کشتی نفتکش در سواحل فجیره امارات توسط نیروهای ایرانی'' ادامه پیدا کرد.

روز بعد و پس از یک شبانه روز جنجال رسانه ای پردامنه از سوی رسانه های غربی، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس بدون هیچگونه توضیحی اعلام کرد که موضوع ربایش کشتی اسفالت پرنسس منتفی شده است!

دولت انگلیس و آمریکا در طول حدود 10 روز گذشته از تهدید به اجماع سازی برای عملیات علیه ایران نیز فروگذار نکردند لیکن پس از واکنش سرد مجامع بین المللی به این ادعاها، کاخ سفید اعلام کرد، مسئولیت اقدام متقابل به انگلیس واگذار شده است.

این اقدامات امریکا و انگلیس در حالی است که هیچگاه در قبال شرارتها و عملیات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی بویژه حمله به 12 نفتکش ایرانی در آبراه های بین المللی واکنش نشان نداده و با سکوتشان دست این رژیم شرور را برای اقداماتی از این دست باز گذاشته اند.

یک منبع مطلع به نور نیوز گفت: «اخیرا انگلیس با واسطه تراشی پیغامی را به ایران منتقل نموده و طی ان تاکید کرده است: قصدی برای بالا بردن تنش و درگیری و اقدام نظامی برعلیه ایران ندارد و تلاش خواهد کرد که از مسیر اقدامات دیپلماتیک و ائتلاف سازی علیه ایران موضوع را پیگیری کند. در این پیام به موضع مشترک واشنگتن و لندن نیز در این موضوع اشاره شده است.»

این موضع لندن نشان می دهد که دولت این کشور به خوبی می داند که جمهوری اسلامی ایران به هرگونه اقدام خصمانه از سوی هر کشوری به صورت متناسب پاسخ خواهد داد و تحت هیچ شرایطی از منافع خود چشم پوشی نمی کند.

ماجرای توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» در تنگه هرمز که پاسخی به توقیف کشتی«گریس 1 » در جبل الطارق بود ،لندن را متوجه این واقعیت کرد که عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران هزینه های جدی به همراه خواهد داشت.

ایران بارها اعلام کرده که به سیاست وجود امنیت خطوط حمل و نقل تجاری برای همه کشورها پایبند بوده و از ان حمایت می کند لیکن در اجرای این راهبرد استاندارد دوگانه را نمی پذیرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین