کد خبر: ۷۲۱۲۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۵

کارشناسی داوری بازی استقلال و فولاد

جعفر خوشرو معتقد است پنالتی دوم استقلال به درستی با نظر داور به جا زده شد.
کارشناسی داوری بازی استقلال و فولاد
آفتاب‌‌نیوز :

جعفر خوشرو، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره قضاوت بیژن حیدری در فینال جام حذفی که با غلبه فولاد برابر استقلال در ضربات پنالتی همراه شد، گفت: در نیمه نخست، در دقیقه ۳ آبشک شروع به جوسازی کرد و سعی کرد تا داور را تحت تاثیر قرار دهد که بهتر بود حیدری از کارت زرد خود استفاده می‌کرد. آبشک در نیمه نخست در دقایق ۲۸ و ۳۴ هم مجددا خطا کرد که داور باید به دلیل تعدد خطای او، کارت زرد نشان می‌داد. کارت زرد دقیقه ۵ به ریگی اشتباه بود و داور می‌توانست از اخطار دادن پرهیز کند.

او ادامه داد: جای‌گیری داور در نیمه نخست خیلی خوب نبود و در یک صحنه بین بازیکنان دو تیم گیر کرد. در دقیقه ۲+۴۵، حیدری اشتباه کرد و توپی که به سود فولاد به کرنر رفته بود را ضربه دروازه اعلام کرد. در نیمه دوم و در دقیقه ۴۶، داور نباید خطای ریگی را روی هافبک فولاد می‌گرفت. در طول بازی حیدری تحرک کم‌تری داشت و این خوب نبود و نقطه ضعف بزرگی برای او در این دیدار بود.

خوشرو اضافه کرد: در دقیقه ۸۱، آبشک بالاخره کارت گرفت که باید این اتفاق زودتر می‌افتاد. در دقیقه ۴+۹۰، حیدری خطایی را برای فولاد در پشت محوطه جریمه استقلال اعلام کرد که اصلا خطا نبود و او شانس آورد که توپ تبدیل به گل نشد. دیر رسیدن حیدری به صحنه‌ها و حتی دیر سوت زدن، از مشکلات داوری و قضاوت او در فینال جام حذفی بود.

این داور بازنشسته درباره ضربات پنالتی گفت: پنالتی‌ها درست زده شدند و حتی در پنالتی اول فولاد که داور تکرار داد، تصمیمی سختگیرانه اما درست بود زیرا پای دروازه‌بان استقلال در زمان زدن ضربه پنالتی جلوتر از خط بود.

اخطار به ریگی باعث شد داور بازی را کنترل کند/ تکرار پنالتی فولاد درست بود

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص داوری دیدار فینال جام حذفی بین دو تیم فولاد خوزستان و استقلال اظهار داشت: بیژن حیدری قضاوت خوبی داشت او مدیرانه و مدبرانه بازی را کنترل کرد. در دقیقه 4 برخوردی بین ریگی و آبشک به وجود آمد که حرکت غیر ورزشی بود. اخطاری که در این لحظه به ریگی داد باعث شد تا بازی را تا انتها به خوبی کنترل کند.

وی افزود: در دقیقه 45 یک کرنر به اشتباه برای فولاد نگرفت، در نیمه دوم دو کارت زرد به آبشک و بعد یزدانی داد که هر دو به علت بی‌احتیاطی درست بودند به غیر از این موارد بازی صحنه‌های خاص دیگری نداشت.

سلیمانی در مورد تکرار پنالتی اول فولاد عنوان کرد: در این صحنه تصمیم داور درست بود چون دروازه‌بان استقلال مقداری از خط دروازه فاصله گرفته و جلو آمده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین