کد خبر: ۷۲۱۳۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

حمله پامپئو به سیاست مهاجرتی دولت بایدن

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری "بریتبارت نیوز" شدیدا از سیاست مهاجرتی دولت جو بایدن انتقاد کرد.
حمله پامپئو به سیاست مهاجرتی دولت بایدن
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت جو بایدن با انتقادهای شدید از سوی جمهوریخواهان به خاطر لغو بسیاری از سیاستهای ضدمهاجرتی دوره ترامپ مواجه شده است؛ گامی که به ادعای آنها منجر به شدیدترین موج ورود مهاجران حوزه آمریکای مرکزی در چند دهه اخیر شده است.

پامپئو در این مصاحبه تصریح داشت که کاخ سفید در رسیدگی به بحران در مرز آمریکا شکست خورده و حالا برنامه دارد تا سقف مهاجران غیرقانونی واجد شرایط ماندن در آمریکا را به میزان ۶۰۰ درصد در مقایسه با سقف تعیین شده از سوی دفتر ترامپ در سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.

این دیپلمات ارشد سابق آمریکا استدلال کرد که مساله بزرگتر از تنها سیاست مهاجرتی است و مستقیما بر امنیت آمریکا تاثیر می‌گذارد.

او اظهار کرد: این یک مشکل امنیت ملی است به همان شیوه‌ای که ترانزیت مردم در طول مرزهای ما که به صورت غیرقانونی به اینجا می‌آیند یک مشکل امنیت ملی است. آمریکا همیشه یک مکان سخاوتمند بوده است. ما از آنهایی که مشکلات واقعی دارند و می‌خواهند به آمریکا بیایند و تحت تهدید هستند طبق قوانین پناهندگی خود استقبال می‌کنیم. اما ما نیاز داریم که امنیت آمریکا را و امنیت مرزهای آمریکا را تامین کنیم و ما باید اطمینان حاصل کنیم که از کسانی که به مرز ما می‌آیند، با خبر هستیم.

پامپئو تعداد کسانی که هم به صورت قانونی و هم به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا می‌شوند را "سرسام آور" خواند و تاکید کرد که بررسی ضعیفی نسبت به سوابق این افراد و اینکه آیا خطری متوجه آمریکایی‌ها می‌کنند، به عمل آمده است.

بر اساس گزارشها دولت بایدن برنامه دارد تا سقف پناهجویانی که اجازه به ماندن در آمریکا پیدا می‌کنند را از میزان ۱۸۰۰۰ تای تعیین شده از سوی دفتر ترامپ به میزان ۱۲۵۰۰۰ نفر تا سال ۲۰۲۲ افزایش دهد. این میزان ۴۵۰۰۰ تا بیشتر از میزانی است که تحت دولت اوباما اجازه ورود به کشور را پیدا کردند. علاوه بر آن، بایدن در نخستین روز حضورش در ریاست جمهوری ممنوعیت اعمال شده از سوی ترامپ نسبت به پذیرش پناهجو از کشورهایی که به عنوان کانون تروریسم تلقی می‌شوند را لغو کرد. از نظر پامپئو این هم می‌تواند یک ریسک دیگر امنیت ملی برای آمریکا باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین