کد خبر: ۷۲۱۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

اخبار جدید درباره وام ودیعه مسکن

متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن باید اطلاعات خود را برای انتخاب شعبه بانک تکمیل و با مراجعه به شعبه مورد نظر در روزهای آینده وام ودیعه خود را دریافت کنند.
اخبار جدید درباره وام ودیعه مسکن
آفتاب‌‌نیوز :

به اواسط فصل جا به جایی مستاجران رسیده‌ایم، این در حالی است که در ابتدای سال، دولت دوازدهم وعده‌هایی برای کمک به مستاجران داد که یکی از این وعده‌ها پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بود که ثبت نام آن از ابتدای تیرماه آغاز شد. اما بعد از گذشت چند روز سامانه ثبت نام قطع شد که همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شد اما با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر سایت به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

در همین رابطه محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی دو روز گذشته سایت طرح اقدام ملی مسکن به روز رسانی شده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام وام ودیعه مسکن و همچنین وارد کردن اطلاعات ملکی خود اقدام کنند، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات متقاضیان که پیش از این برای وام ودیعه مسکن وارد کرده بودند، پاک نشده است و اگر مشکلی برای ثبت نام کنندگان ایجاد شده بود که به آن‌ها پیامکی برای انتخاب بانک و یا شعبه ارسال نمی‌شد.

۷۵۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ هزار نفر در سایت طرح اقدام ملی مسکن برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند، افزود: به تمامی این ثبت نام کنندگان از دو روز گذشته برای تکمیل اطلاعات و همچنین انتخاب شعبه بانک پیامک ارسال شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان جهت آنکه اطلاعاتشان در کارتابل بانک‌ها وارد شود، باید مجددا اطلاعات خود را بارگذاری کنند و از سوی دیگر با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، متقاضیان می‌توانند به زودی شعبه مربوطه برای دریافت تسهیلات خود را انتخاب کنند.

محمود زاده اظهار کرد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به زودی آغاز می‌شود و در حال حاضر متقاضیان با پیگیری‌هایی که از طریق شعبه بانک‌ها انجام می‌دهند، می‌توانند به زودی تسهیلات را دریافت کنند.

او تاکید کرد: در حال حاضر این تسهیلات در مرحله اداری قرار دارد و از امروز هر متقاضی که ثبت نام را انجام دهد و وارد مرحله انتخاب شعبه شود، می‌توانند به زودی و ظرف چند روز آینده تسهیلات خود را دریافت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره تضامین بانک‌ها برای وام ودیعه مسکن هم گفت: متاسفانه بانک‌ها هرکدام برای خودشان یک وحدت رویه خاص و قوانین مخصوص به خودشان را دارند و درباره تضامین هم، بانک‌ها خودشان در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

او ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای وام ودیعه مسکن باید هر کدام از بانک‌ها با حداقل تضامین کارها را انجام دهند که متاسفانه همه بانک‌ها در این بخش یک وحدت رویه را دنبال نمی‌کنند.

۱۵ بانک و موسسه اعتباری تسهیلات ودیعه مسکن را پرداخت می‌کنند
محمود زاده تاکید کرد: در حال حاضر ۱۵ بانک و موسسه اعتباری شامل ۱۳ بانک و ۲ موسسه مالی و اعتباری، برای پرداخت این تسهیلات سهمیه دریافت کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعبه‌ها این وام را دریافت کنند.

این مقام مسئول پیش از این درباره نحوه دریافت وام ودیعه مسکن توسط متقاضیان گفته بود: امسال هم همانند سال گذشته وام ودیعه مسکن از دو طریق به متقاضیان پرداخت می‌شود، به طوری که در روش اول پرداخت تسهیلات، متقاضیان در طول یک سال تنها سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند و در انتهای سال کل مبلغ را به صورت یک جا به بانک‌ها پرداخت می‌کنند که در این شیوه متقاضی کمترین نرخ قسط را به بانک‌ها پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه در روش دوم تسهیلات ودیعه مسکن که به صورت ۵ ساله و با نرخ ۱۲ درصد است، افزود: در این روش متقاضی ماهیانه اصل و سود تسهیلات را به بانک‌ پرداخت می‌کند؛ به طوری که برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در شهر تهران، متقاضی باید هرماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به بانک پرداخت کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در روش اول پرداخت تسهیلات نرخ سود وام ۱۳ درصد است، افزود: متقاضیان امسال می‌توانند به دو شیوه اصل و سود تسهیلات و یا تنها سود تسهیلات را به بانک پرداخت کنند که در هر دو شیوه بانک‌ها باید با متقاضیان همکاری لازم را انجام دهند.

محمودزاده با اشاره به اینکه متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند، امسال دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، افزود: طی قانونی که در بانک‌ها وجود دارد، متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات را دریافت کرده‌اند، امسال با توجه به آنکه هنوز تسویه حساب نکرده‌اند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. البته در این باره در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

براساس این گزارش از اواخر تیر ماه سایت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام وام ودیعه مسکن دچار مشکل شده بود که از دو روز گذشته این مشکل برطرف و سایت هم به روز رسانی شده است.

گفتنی است، ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir آغاز شده و تا پایان شهریور ماه تمامی مستاجران واجد شرایط می‌توانند نام‌نویسی کنند.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

مکان مبلغ تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن
تهران ۷۰ میلیون تومان
سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان
سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان

متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضیان تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانک برای تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکنند، نسبت به رد درخواست آنان اقدام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین