کد خبر: ۷۲۱۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
معاون علوم پزشکی گیلان عنوان کرد

فوت حدود ۴۰ گیلانی بر اثر کرونا طی یک روز/ مردم عادی رفتار نکنند

معاون علوم پزشکی گیلان، روزهای کرونایی را روزهای سختی دانست و یادآور شد: طی شبانه روز گذشته ۳۸ هم استانی خودمان را بر اثر کرونا از دست دادیم.
فوت حدود ۴۰ گیلانی بر اثر کرونا طی یک روز/ مردم عادی رفتار نکنند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر آبتین حیدرزاده با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا همچنان در استان گیلان رو به افزایش است، اظهار کرد: تعداد بستری های استان در شبانه روز گذشته بسیار بالا بوده و ۴۵۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از بستری بودن بیش از ۱۹۵۰ بیمار کرونایی در تخت های بیمارستانی گیلان خبر داد و اضافه کرد: طی شبانه روز گذشته ۳۸ هم استانی خودمان را بر اثر کرونا از دست دادیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی از سوی مردم رعایت نمی شود، گفت: متاسفانه بسته نبودن اماکن مشمول گروه دو، سه و چهار و نا هماهنگی بین مردم و مسئولان در عدم تجمع و ازدحام در اماکن سربسته و تالارها و پاساژها و بازارها و مراکز خرید به افزایش آمارها منجر شده است.

حیدرزاده، روزهای کرونایی را روزهای سختی دانست و یادآور شد: مردم عملا مانند روزهای عادی رفتار می کنند، در حالی که روزهای بدی را می گذرانیم و از تکرار آمار مرگ و میرها نگران هستیم.

وی با تاکید بر لزوم بالا بردن سرعت واکسیناسیون در استان، عنوان کرد: در حال حاضر ۶۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان گیلان تزریق شده و از این تعداد، ۱۴۰ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند لذا امیدواریم در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی و سرعت گرفتن واکسیناسیون، ایمنی نسبی در مردم ایجاد کنیم و میزان مرگ و میر را کاهش دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
جمعیت گیلان فقط 3 درصد جمعیت کشور هست. وضعیت کرونا اسفبارتر از وضعیت سایر استانها نیست. با یه ضرب و تقسیم ساده ریاضی به آمار 1225 فوتی در کل کشور در طی یک روز میرسیم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین