کد خبر: ۷۲۱۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

علل پایین بودن سن امید به زندگی در خراسان جنوبی چیست؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان رتبه دوم ثبت ازدواج در کشور را دارد، گفت: سن امید به زندگی در استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است که باید در زمینه شناسایی علل و عوامل تاثیرگذار در این حوزه دقت شود.
علل پایین بودن سن امید به زندگی در خراسان جنوبی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر خوش‌خبر، امروز سه‌شنبه ۱۹ مرداد در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان افزود: باید اقداماتی که سبب ایجاد انگیزه بیشتر در جوانان و میل به ازدواج و تشکیل خانواده می‌شود را تقویت کرد چراکه این مهم برای آینده استان نیاز است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه میزان ازدواج در استان ۸.۷ درصد و میانگین کشوری ۶.۸ است، اما همچنان باید این روند تقویت شود، بیان کرد: خراسان جنوبی رتبه دهم جمعیت سالمندی کشور را دارد لذا باید برای جمعیتی که هر روز پیرتر می‌شود چاره اندیشی کرد که ایجاد بسترهای لازم برا ازدواج و تمایل زوجین برای فرزندآوری بسیار مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تقویت و ایجاد انگیزه در این زمینه هم باید در عرصه فرهنگی و هم اقتصادی اقدام شود تا زوجین با اطمینان بیشتری به امر مهم فرزندآوری توجه کنند.

وی تصریح کرد: عدم تمایل به ازدواج و فرزندآوری خطر جدی برای جمعیت کشور و استان است چراکه جمعیت جوان هر کشور می‌تواند نقش کلیدی در همه عرصه‌ها داشته باشد.

خوش‌خبر با اشاره به وضعیت ثبت دیگر وقایع حیاتی در استان، گفت: شرایط برخی شهرستان در حوزه طلاق، مرگ و میرها به ویژه نرخ امید به زندگی نیاز به مداخله برای بررسی علل و عوامل این پدیده دارد.

وی ادامه داد: سن امید به زندگی در استان نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است که باید در زمینه شناسایی علل و عوامل تاثیرگذار در این حوزه دقت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: شاید برخی از مولفه‌هایی که در استان وجود دارد قابل پیگیری در کمیته‌های تخصصی ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باشد که باید با احصا و هدایت آن، برنامه‌ریزان به راحتی بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه اطلاعاتی که توسط ثبت احوال اعلام شد باید نقشه راه برنامه‌ریزی ما باشد، بیان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف استان باید برگرفته از اطلاعات وقایع حیاتی در استان باشد.

خوش خبر با اشاره به پروژه ایجاد پایگاه سببی نسبی ثبت احوال استان، یادآور شد: این پروژه در راستای نهادینه کردن دولت الکترونیک و تقویت سیستم ثبت احوال با هدف ارتقا و دقت در اسناد هویتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
الیاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
نداشتن محیط شاد و سرگرمی برای جوانان باعث این مشکلات شده......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین