کد خبر: ۷۲۱۵۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا چیست؟

 یک پزشک عمومی گفت: در حال حاضر تنها راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری از مواجهه با ویروس است.
تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

افشین نیرومند اظهار کرد: با جهش اخیری که در ویروس کرونا اتفاق افتاده، قدرت سرایت بالا رفته است بنابراین توصیه اکید به استفاده از دو ماسک، عدم حضور در مکان های شلوغ، دورهمی ها، مهمانی ها، جشن ها و دیگر تجمعات شده است که متاسفانه در روز های اخیر چندان توجهی به این موضوع نمی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرد مبتلا به کرونا چگونه باید از خود مراقبت کرده و برای عدم انتقال ویروس به دیگران چه باید بکند، تصریح کرد: فرد مبتلا حتما بایستی قرنطینه اصولی شود و قرنطینه باید در یک محیط آرام با تهویه مناسب انجام شود و افراد دیگری غیر از مراقبین سلامت وارد اتاق بیمار نشوند.

این پزشک عمومی با بیان اینکه خود بیمار و کسانی که در تماس با بیمار هستند باید از ماسک استفاده کنند، اضافه کرد: در این صورت احتمال انتقال ویروس پایین می آید اما وقتی که بیمار در اتاقش تنها است نیازی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

نیرومند با بیان اینکه فرد مبتلا با استفاده از میوه، سبزیجات و مایعات فراوان می تواند خودش رو در مقابل ویروس حفاظت کند، ادامه داد: رژیم های غذایی متعددی توصیه شده ولی مبنای همه این رژیم ها یک اصل اساسی دارد و آن هم استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی است که ایمنی بدن را افزایش می دهد مثل ویتامین دی، زینک و ویتامین سی که باعث فعال شدن ویتامین دی هم می شود و نهایتا ویتامین آ که پیش ساز آن یعنی بتاکاروتن در هویج وجود دارد.

این پزشک عمومی ادامه داد: سئوال تکراری که بارها از پزشکان می شود این مورد است که آیا افرادی که واکسن زده اند یا مبتلا شدند ایمنی دائمی دارند؟ یا ۱۰۰ درصد در مقابل کرونا مصون هستند، که در این مورد باید بگویم که خیر چنین نیست.

به گفته نیرومند، واکسن به طور ۱۰۰ درصد از ابتلا جلوگیری نمی کند ولی ابتلا را به شدت پایین می آورد و مرگ و میر را در حد چشمگیری کاهش می دهد.

وی ادامه داد: باید در مورد واکسیناسیون توجه داشته باشیم که افراد واکسینه شده ممکن است مبتلا بشوند اما علائم خفیفی داشته باشند و ویروس را انتقال بدهند بنابراین علیرغم دریافت واکسن باید همچنان تا مدت ها از ماسک استفاده کرد.

نیرومند با بیان اینکه افراد سالم باید توجه داشته باشند که ویروس دائما در حال جهش است بنابراین علائم مختلفی را در زمان های مختلف خواهند داشت، اضافه کرد: افراد باید با کوچکترین علائم تنفسی حتما خود را قرنطینه کنند و در صورتی که علائم قرمز داشتند حتما به مراکز کرونا مراجعه کنند.

به گفته این پزشک عمومی، علایم قرمز شامل درد قفسه سینه، تنگی نفس شدید، تب بالا، عدم توانایی در تغذیه و کبودی لب ها و نوک انگشتان هستند.

نیرومند تشریح کرد: میلیون ها انسان به خاطر ویروس کرونا جانشان را از دست داده اند پس حتما باید از ماسک استفاده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
خوب شد گفتند من تا حالا فکر میکردم با مواجهه با ویروس کرونا، کرونا نمیگیرم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین