کد خبر: ۷۲۱۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

چرا قطعات اصلی خودرو‌های خارجی نایاب شد؟

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: طبیعتا به دلیل اینکه تحریم هستیم، ممکن است برخی از قطعات اصلی خودرو در بازار کم باشد.
چرا قطعات اصلی خودرو‌های خارجی نایاب شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران، با اشاره به اینکه برخی از قطعات خودروهای خارجی در بازار به صورت اصلی وجود ندارد، گفت: طبیعتا به دلیل اینکه تحریم هستیم، ممکن است برخی از قطعات اصلی خودرو در بازار کم باشد، اما همکارانمان سعی می کنند قطعات اصلی از گوشه و کنار دنیا بیاورند، اما ممکن است گاهی این قطعات را نتوانند بیاورند.

او بیان کرد: ممکن است حتی در بازار برخی از قطعات بی کیفیت نیز وجود داشته باشد، به این صورت که این قطعات را در مراکز زیر زمینی تولید می کنند و در بسته های اصل و با جنس بی کیفیت به فروش می رسانند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا در بازار برخی از قطعات اصلی خودروهای خارجی مانند مگان، ماکسیما و سوزوکی وجود ندارد، تشریح کرد: برخی از قطعات برای خودروهای خارجی مانند ماکسیما در بازار وجود دارد و فروشنده زیادی هم دارد، افراد می توانند برای تامین این قطعات به پاساژی که فروشنده قطعات اصلی هستند مراجعه کنند.


کاظمی ادامه داد: در برخی موارد، در تامین قطعات برخی خودروهای کره ای ممکن است به دلیل تحریم به مشکل بر بخوریم، چرا که شرکت های کره ای اجازه تعامل با ایران را ندارند، اما از طرفی شرکت های کره ای چون بازار ایران را در دست داشتند اکنون بیکار نمی مانند و قطعات را از شرکت های دیگر ارسال می کنند.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: تاکنون متاسفانه حمایت دولت ها را نداشتیم و گمرک هم همکاری لازم را نداشته و باعث شد که قطعات بی کیفیت وارد شود. اگر با اتحادیه همکاری شود ظرفیت بسیار مناسبی برای واردات وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین