کد خبر: ۷۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

چین درگیر موج‌ جدید کرونا

با ورود چین به هفته چهارم موج جدید شیوع ویروس کرونا، این کشور از طریق واکسیناسیون عمومی، آزمایش های همگانی کرونا و قرنطینه برخی شهرها و مناطق به دنبال مهار این ویروس است.
چین درگیر موج‌ جدید کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات بهداشتی چین روز چهارشنبه اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ مورد جدید شیوع کرونا ثبت شده و مجموع تعداد عفونت های جدید در هفته گذشته را به ۵۸۳ نفر رسانده است.

میزان موارد شناسایی شده محلی نسبت به هفته قبل ۸۵.۱ درصد افزایش یافته است اما این نرخ نسبت به افزایش ۸۷.۵ درصدی کلی (محلی و وارداتی) که هفته گذشته مشاهده شد، تقریباً بدون تغییر است.

 از موارد جدید گزارش شده در روز چهارشنبه، ۵۴ مورد آنها در شهر یانگژو استان جیانگ سو ثبت شده است،  یانگژو  و نانجینگ بیشترین موارد محلی را در چین گزارش کرده اند.

از زمانی که اوایل ماه ژوییه سال جاری اولین موارد در نانجینگ یافت شد، نوع دلتا کرونا در بیش از ۱۲ شهر چین شناسایی شد. شیوع موج جدید باعث شد مقامات پکن از دولتهای محلی بخواهند تلاش های خود را برای مبارزه با کرونا افزایش دهند.

 با این حال چین از قرنطینه کامل شهرهای اصلی مانند شهرهایی که در روزهای اولیه شیوع بیماری کووید -۱۹ در استان هوبی دیده شد خودداری کرده است تا از فلج شدن اقتصاد جلوگیری کند.

برخی مجتمع های مسکونی در شهرستان هایی که در معرض خطر بیشتری قرار دارند بسته شده اند، شهرهایی با مناطق دارای خطر متوسط ‌یا زیاد درجات مختلفی از محدودیت ها را در اماکن عمومی اعمال کرده اند.

 پروازها همچنان مجاز به خروج از شهرهایی هستند که مواردی را گزارش کرده اند، اما این وضعیت برای پایتخت متفاوت است به طوری که ورود و خروج هواپیما و قطار به پکن از شهرهایی که مواردی مشاهده شده، ممنوع است.

در پایتخت، جایی که یک مورد جدید محلی تایید شده، تنها تردد اتوبوس مسافربری به شهر تیانجین و استان هبی مجاز است.

 بر اساس اطلاعات شرکت هواپیمایی چین ظرفیت کلی برنامه ریزی شده این کشور در هفته گذشته ۳۱.۹ درصد کاهش یافته که یکی از شدیدترین افت های هفتگی آن در طول همه گیری است.

با گسترش شیوع کرونا در چین، این کشور تعدادی از مقامات دولتی را به دلیل ناکامی در مهار شیوع کووید -۱۹ که باعث ایجاد ۹۰۰ مورد عفونت در سراسر کشور در کمتر از یک ماه گذشته شده، مجازات کرده است.

بیش از ۳۰ مقام در سراسر کشور از شهرداران و مدیران بهداشت محلی گرفته تا روسای بیمارستان ها و فرودگاه ها، به دلیل سهل انگاری و سوء مدیریت در شیوع کرونا مجازات شده اند.

چین از زمان ظهور ویروس جدید کرونا در شهر مرکزی ووهان در اواخر سال ۲۰۱۹ در مجموع ۹۴ هزار و ۸۰ مورد ابتلا را گزارش کرده است.

تعداد مرگ و میر گزارش شده همچنان چهار هزار و ۶۳۶ مورد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین