کد خبر: ۷۲۱۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲

واکنش جهانپور به اظهارات زالی: برای ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ساعاتی پس از اظهارات بی‌سابقه علیرضا زالی - فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران - درباره کمبود موجودی و عدم واردات مناسب واکسن کرونا، گفت که برخی کم‌لطفی‌هایی به دستگاه دیپلماسی و واکسن داخلی می‌کنند. به اندازه حدود ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم.
واکنش جهانپور به اظهارات زالی: برای ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور اظهار کرد: برخی کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها به دستگاه دیپلماسی و تولید داخل واکسن انجام می‌شود. روند واکسیناسیون علاوه بر تلاش همکاران ما در نظام سلامت، قطعا مدیون تلاش بسیاری از عزیزان است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی پیشانی روند تامین واکسن بوده است. نمایندگان جمهوری اسلامی و سفرای ایران در کشورهایی مانند ژاپن و روسیه و چین و کوبا تلاش کردند و امروز نتیجه آن منجر به روند مستمر تامین واکسن کرونا شده است.

جهانپور همچنین اظهار کرد: بیش از ۲۰ درصد جمعیت هدف ما حداقل دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بر خلاف برخی صحبت‌ها، ذخیره مناسبی از واکسن داریم و همین حالا حدود ۱۵ روز ذخیره واکسن کرونا داریم. روند تامین واکسن از منابع خارجی و داخلی مستمر است. پیش‌بینی می‌شود تمهیداتی که برای بیش از ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارداتی انجام شده است، محقق شود.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: ظرفیت تولید داخلی نیز هفته به هفته افزایش پیدا می‌کند و بخشی از نیاز ما از محل واکسن‌های داخلی تامین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین