کد خبر: ۷۲۱۸۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

سیل در شمال ترکیه: تعداد کشته‌ها به ۵ نفر رسید

دست‌کم پنج نفر در جریان وقوع سیل در شمال ترکیه جان خود را از دست دادند.
سیل در شمال ترکیه: تعداد کشته‌ها به ۵ نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز حوادث اضطراری ترکیه (AFAD) روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پنج نفر از همشهریان ما بر اثر وقوع سیل در استان كاستامونو جان خود را از دست دادند. جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان همچنان ادامه دارد.»

سیل به دلیل بارش سنگین باران روی داد که از اواخر روز سه‌شنبه آغاز شد و تمام چهارشنبه ادامه یافت و عمدتا نیز استان‌های کاستامونو، بارتین و سینوپ در سواحل دریای سیاه را تحت تاثیر قرار داد.

به گفته مقامات، سطح آب روز چهارشنبه در برخی از شهرها تا چهار متر افزایش یافته است و خیابان‌ها را مملو از خودروها و تابلوهای راهنمایی کرده که در سیلاب غوطه‌ور بودند.

بکیر پاکدمیر، وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد: «این فاجعه‌ای است که شاید در ۵۰ یا ۱۰۰ سال گذشته تجربه نکرده‌ایم. ما در برخی مکان‌ها رکورد جدیدی از میزان بارندگی را ثبت کردیم.»

بارش شدید همچنین باعث رانش زمین در چند منطقه شد و در یکی از این حوادث، یک پل شوسه فرو ریخت و باعث زخمی شدن ۸ نفر شد که به بیمارستان منتقل شدند.

مناطق شمالی و شمال شرق ترکیه تاکنون بارها تحت تأثیر سیل‌های مرگبار قرار گرفته‌اند و بسیاری از دانشمندان، گرم شدن کره زمین ناشی از فعالیتهای انسان را عامل وقوع فزایندۀ چنین حوادث جوی می‌دانند.

ترکیه در ماه‌های اخیر درگیر چند فاجعه طبیعی دیگر نیز بود؛ از جمله خشکسالی شدید و آتش سوزی‌های بزرگ در جنگل‌ها.

مجموعه این حوادث باعث شده تا شماری از سیاستمداران این کشور همچنین انجمن‌ها از دولت بخواهند تا برای کاهش سطح تولید گازهای گلخانه‌ای اقداماتی اساسی انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین