کد خبر: ۷۲۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

آغاز واکسیناسیون شهروندان حاشیه شهر مشهد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی گفت: با ۲۰۰ هزار دوز واکسنی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت عملا از امروز کار واکسیناسیون شهروندان در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون شهروندان حاشیه شهر مشهد
آفتاب‌‌نیوز :

سید حمید موسوی، در خصوص آخرین تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونای خراسان رضوی اظهار کرد: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان همچنان افزایشی است و جهت مدیریت وضعیت و اجرای مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی قرار شد این موضوع در روز یکشنبه هفته آینده در دستور کار قرار‌گاه عملیاتی ستاد کرونا استان قرار بگیرد و البته در این رابطه قرارگاه استانی تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی با اشاره به ممنوعیت برگزاری عزاداری‌ها در فضاهای بسته در خصوص قرنطینه کامل شهر مشهد با توجه به وضعیت وخیم این شهر از لحاظ آمار بالای بیماران بستری‌ و تعداد فوتی‌های کرونا، عنوان کرد: بنا به درخواست وزیر بهداشت موضوع قرنطینه کامل شهر مشهد در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و با اتفاق آرا رد شد و تصمیم‌گیری در این خصوص در اختیار ستاد استانی نیست.

وی افزود: از روز گذشته ۶ ورودی به شهر مشهد بسته شد و هیچ ترددی در این مسیرها صورت نمی‌گیرد، در سفرهای هوایی نیز از امروز کاهش ۵۰ درصدی پروازها آغاز شده و در سفرهای ریلی نیز کاهش رام‌های قطار آغاز شده است اما با توجه به اینکه مسافران از سایر استان‌ها بلیط رفت و برگشت به مشهد با قطار را خریداری کرده‌اند، برای بازگشت آن‌ها باید رام‌های قطار فعال باشد.

موسوی ادامه داد: روز گذشته حدود ۷۰۰ کپسول اکسیژن برای رفع نیاز بیمارستان‌ها تهیه شد و خیران و نیروهای مردمی نیز در امر تهیه تجهیزات بیمارستانی بسیار خوب وارد صحنه شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با دستور وزیر موافقت جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ ساعته انجام شد و از امروز عملا این اتفاق میسر شد، با تأمین نیروی مورد نیاز ساعات کار مراکز ۱۶ ساعته به ۲۴ ساعت افزایش یافت تا تراکمی که در بیمارستان شاهد هستیم، کاهش یابد.

وی گفت: با موافقت وزیر بهداشت و درمان دو دستگاه سی‌تی اسکن نیز برای استفاده بیمارستان‌ها تهیه شد و قرار شد بر طبق دستور وزیر بهداشت‌ و درمان در بحث واکسیناسیون شهروندان به‌مخصوص در حاشیه شهر مشهد واکسن مورد نیاز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گیرد.

موسوی افزود: با ۲۰۰ هزار دوز واکسنی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت عملا از امروز کار واکسیناسیون شهروندان در حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین